Az elektromos autók terén van még egy érdekes észrevételem, ami a formatervezéssel kapcsolatos.
Másutt is megfigyelhetõ, hogy egy jelentõs technológiai váltás környékén az új eszközök formája a régiekére hasonlít, és a váltás csak lassan megy végbe. Ahogy az autók formája kezdetben a hintókra hasonlított.
Sajnos, az elektromos autóknál is mefigyelhetõ -- ha nem is olyan élesen -- hasonló. A benzinhez képest ugyanis itt óóóriási mennyiségû (térfogatú, súlyú) akkumulátorokat is cipelni kell. (természetesen a növényi eredetû alkohollal mûködõ tüzelõanyag-cella termelné az áramot, akkor mindez nem érvényes, mocst csak az akkumulátoros elektromos autóról van szó)
Vagyis ha azt akarjuk, hogy az elektromos autó használhatósága legalább a belsõ tér mérete és a szállítható súly szempontjából a benzinesével legyen azonos, akkor nem megfelelõ megoldás, hogy egy hagyományos autó dobozába belepakolunk 8 mázsa aksit!
Az autóra nem azoknak van igazán szükségük, akik egy szál aktatáskával közlekednek, egyedül. Hanem a sokat cipekedõ, családos embereknek.
Vagyis ha egyszer majd elterjed az akkumulátoros autó, akkor az nem pont úgy kell hogy kinézzen, mint egy mai nemkombi kisautó, csomagtér nélkül.