A lényeg: persze, egy akksi soha nem lesz 42 MJ/kg, de egy autónak nem is kell 42 MJ/kg, neki csak mechanikai energiát kell vinni, ami ennek máris kb. csak harmada.
A BKV tapasztalatai szerint a visszatáplálás troliknál és villamosoknál kicsit kevesebb mint 40%-al csökkentette a nettó fogyasztást.
Természetesen figyelembe kell venni, hogy alacsony sebesség és gyakori megállás mellett.
Harmadik dolog, hogy bár az akkupakk nagy és nehéz, cserébe a motor jóval kisebb és könnyebb. Nem zabálja az olajat, nem kell vízhûtés, nyomatékváltó. Sokat lehet ezeken is spórolni!
Egy trolibusz kb. 1kWh-t fogyaszt 1 km-en. Egy diesel csuklós (a volvok konkrétan) fél litert!
A teslára kb. 0.17 kWh/km-t írnak, ami szerintem kb. reális ezek alapján. Van benne egy 50 kWh-s akkupakk, ami ezek szerint 300 km megtételét teszi lehetõvé.
Ha egy ilyen energiatartalmú akkut 300 km-enként 20 perc alatt fel lehet tölteni, szerintem az már alternatíva. Ehhez 150 kW teljesítmény szükséges.
Nem kevés, de azért nem is gigászi.
Viszont szerintem sem reális alternatíva az elektromos autó sajnos. De a villamosított tömegközlekedés az igen, tárolásra ott nincs szükség, tehát jobb is a hatásfok és a kifogyástól sem kell tartani. Elõbb vagy útóbb rá fogunk kényszerülni.