"A több és olcsóbb gép nem megy ell a filléres irányba. Egyébként meg honnan akasztasz le 50 ezer pilótát, hozzá repteret és tanker. Meg fegyverzetet...?"
Jeleztem, hogy nem az én véleményem, csak mint érdekesség ez elhangzott egy ismeretterjesztõ csatornán. Fotelbõl nem fogom megítélni, de rögtön kizárható ostobaságnek nem tartom.
Ami viszont tény, hogy a II-ik világháborút gépek tízezreivel harcolták, most meg 200 repülõ egy komoly légierõnek számít. A 60-as években ugrott meg az egy gépre jutó költség, és akkor kezdett el csökkenni a gépek száma. Az amerikai légierõnél volt egy kisméretõ gyakorló sugárhajtású gép. T-nemtomhányas. Egy olyan gépet. ha sorozatban gyártanának, fillérekért lehetne termelni. Mint ahogyan Ford bevezette a futószalagot, a töredékére csökkentette az autók árát. Ma a repülõgépgyártás egyedi, nem futószalagos.
Egyébként nem hazánkról beszéltem, hogy 50 ezer pilótáról aggódjunk. Egyszerû, beülteted õket az iskolapadba. Nem tankra vagy ágyúra képzed ki, hanem repülõre.
De most komolyan. Az általános iskolások szimulátoron a PC-én elvezetgetik a gépeket. Nyílván nem lenne mindenki õrnagy, hanem csak õrmesterig jutna a legtöbb. De ez miért lenne megoldhatatlan?