Pl. Ezen országok közül a svédek, az izraeliek, de még a kínaiak is hajtómûvek kell, hogy importáljanak, mert saját hajtómûgyártásuk nincs. Izrael a Kfirekbe anno az F-4 Phantom hajtómûvet rakta, kína még mindig nagy mennyiségû orosz AL-31 hajtómûvet vásárol - majdnem 1000 (!) darabos vételt jelentettek be pár hónapja - az Szu-27 klónokhoz és talán a jövendõ J-20-hoz. Szó se róla, ez a '70-es évek szovjet hajtómûve picit kalapálva. A JF-17 gépben is egy fejlesztett RD-33 van, amit szintén importálnak.
Svédek angol hajtómûvet használtak a Drakenben és jenkit Viggen / Gripenekben, talán a Tunnanban volt még utoljára hazai erõforrás. Fejbõl nem tudom.
A lista ott hibázik, hogy kimarad a Rafale, ami majdnem tisztán francia, de az erõforrása mindenképpen. (Szó se róla az elsõ Rafale még +20 éve F404 hajtómûvel repült.) Az EF hajtómûve nem tudom, hogy melyik országhoz kötehetõ, de az EF Typhoon már nem nevezhetõ egy ország termékének.
És passz, itt véget is és a sor. Teljes jogú önálló korszerû vadászgép gyártó tehát három országban van. Jenki, orosz és francia. Az n+1 kínai MiG-21 leszármazott nem korszerû és hiába vannak távol, akkor is MiG-21 gyökerekkel bírnak. Azt nem tudom, hogy a '90-es évek óta milyen erõforrás van a J-7/8 gépekben és az új iskolagépükön, ami szintén MiG-21 leszármazott.