Ezek a gép méretébõl fakadnak, ettõl a gép effektív harcértéke egy adott helyzetben nem mindig csökken.
Pl mitõl is gyengébb BVR harcos egy Block 52-nél...? Szerintem semmivel sõt, integrált ECM és olyan mennyiségû passzív zavaró anyaggal van megtömve, amivel max. pár MLU alkalamzó, akik használják az a fegyvertartót, amiben van 2 vagy 3 dispenser kazetta. A gépbtörzsben van négy kazetta, ezen felül mehet 2-4 BOL sín. MiG-29? Van benne 2x30 oszt jónapot...
A világon szolgálatban álló vadászgépek 90-95% mechanikus nyalábeltérítéssel bír. MiG-31 PESA. Maroknyi F-15 gépen van AESA, több Shuper Horneten szintén, de amennyire tudom semmilyen F-16-on nincs még AESA. Sem Rafale, sem EF sem semmilyen más vadászon nincs még AESA, PESA van talán a gall kakason...
Egyébként meg az AESA csak egy módszer és nem mindenben üti a mechanikus nyalábeltérítést...
A '80-as évek SARH shooter MiG-29-e úgy szeretném tudni, hogy mikor ellenfele egy AMRAAM shooter Griffnek. Legfeljebb álmaidban. Ott kezdõdik, hogy légiharc konfigban a Griff 2xAIM-9 + 4xAIM-120-at visz, amíg a 29-es csak két BVR rakétát. Azok is kõkorszakia az AMRAAM-hoz képest. Data link, RWR?
Manõverezõ légiharcban elvileg lenne keresnivalója a MiG-nek, csak éppen áruld már el, hogy a füstölõ MiG-et melyik vakegér pilóta nem veszi észre, meg a gyárkéményként füstölõ R-73-at...? Ellenben az felúított AIM-9L-ünk lehet, hogy már a füstmentesebb hajtómûvel bír. Az orosz rakéták zavarvédelmérõl van némi adat, elég lesújtó.
Modernebb Szuhoj? Itt mire gondolsz? Mert az oroszoknak kb. nincs egy sem. Majd lesz. Átvesznek valami 4 db visszamaradt Szu-30 gépet. A visszadobott algéiria 29-es gépeket és a ~36 db modernizált Szu-27-et nulla aktív radaros légiharc rakétával bíró gépük van. A felúított 27-esek is a régi radarral bírnak tudtommal.
Komolyan mondom, hogy nem értelek. Néha szenázciósakat írsz, de néha akkora marhaságokat, mint sok vérpistike...