Olyan mint a Splinter cell széria de mégsem olyan. Itt is lopakodásra van hegyezve a dolog de nem annyiban merül ki hogy gombnyomásra falhoz lapulsz vagy kapaszkodsz valamire, jóval összetettebb az egész,főként a sztori,a karakterek, a személyiségük. PLusz az AI is számtalan olyan dologra figyel amire más játékban a készítőknek eszükbe sem jut, ezáltal jóval realisztikusabb az élmény.
Például itt van értelme a hangtompítónak egy egy mellélövés esetén sincs az hogy rögtön tudja mindenki hol vagy,szó szerint keresgélnek. De még a mesterlövészpuskával leadott egyetlen lövés (tompító nélkül) sem hozza azt amit a játékok zöme,nevezetesen hogy rögtön rádmennek. Hallják a lövés és keresgélnek,rádión tanakodnak,riadóztatnak,stb...
Ha hullát találnak nem azonnal riadó van,beszólnak rádión és ezt követően megy a riadó. Ha épp megölsz valakit aki rádiózik kiküldenek egy keresőcsapatot megnézni mi történt. Ez történik akkor is ha kinyirsz valakit akinek be kell jelentkezni rádión és hiába hívják...
A figyelemelterelésnél zajokkal az AI megindul az adott irányba és a többiek akik szintén hallották figyelik mi történik...
Persze van hiba is az AI-ban de összetettségben nagyon bitang,főként nehezebb fokozatokon.