Aki szerette a Dungeon Master, Eye of the Beholder, Ultima Underworld, Arx Fatalis és egyéb cRPG cuccokat, ezt garantáltan imádni fogja. A Legend of Grimrock egy ún. dungeon crawling játék, melyben nem egy, hanem mindjárt 4 karaktert irányítunk egyszerre, valós idõben. Lesz itt minden kérem szépen: karakter generálás, felfedezés, puzzle-ok, realtime motor, sarkok mögött meglapuló szörnyecskék, akiktõl szívbajt kapunk, mikor ránk vetik magukat; valamint ez utóbbiak miatt fontos szerepet kap a harcban az idõzítés.
Pár fícsör, amit már tudni lehet:
\'Single classing\' - az egyszerûség kedvéért és azért, hogy a karakterek markánsabban elkülönüljenek egymástól
3 karakter osztály - kezdetben (késõbb terveznek majd kiadni többet) - Fighter, Rogue és Mage
A harcos elsõdlegesen közelharcban okozott találatok, sebzések után kap XP-t. A tolvaj a távolsági fegyverek okozta sebzésért, a mágus pedig a varázslatok elsütéséért, valamint mágikus tárgyak használatáért kap tapasztalati pontot.
Titkos helyek megtalálása, puzzle-ok megoldása az egész partinak TP-t jelent.
Pontrendszer alapú képzettségek, melyek szintlépésnél fejleszthetõk.
Minden osztály egyedi képzettségekkel rendelkezik. Újak tanulhatók idõvel, míg a meglévõk fejleszthetõk szintlépésnél.
Tanulhatók és fejleszthetõk ún. képességek is.
Képzettségek szint alapúak, míg a képességek aktiválása, elsütése idõbe telik.
A játékot akár már az év végén is kiadhatnák, de a tökéletesség a cél. Épp ezért megjelenési dátumot se mondanak egyelõre. Elsõdleges terjesztési platformnak a Steamet tervezik, de ehhez elõbb a Valve-nek el kell fogadnia a játékot.