#7: Benzinmotoros autók esetében a kipufogó"gáz" túlnyomó része vízgõz. Igaz, hogy van benne egy kevés CO, CO2, meg HCO3, de amilyen elmebeteg környezetvédelmi elõírásokat erõltetnek az autógyártókra manapság, szinte már semennyi. A HCO3-al kéne max valamit még kezdeni, az kb benzingõz (az elégetlen benzinbõl), mondjuk valahogy újrahasznosítani lokálisan, javítana a fogyasztáson. A CO az átalakul a levegõben amint elég oxigéndús környezetbe kerül, CO2 lesz belõle, ami meg elfér bõven, világosan megmondta az utóbbi idõben mindenki, hogy köze nincs a globális felmelegedéshez mint ok, max mint okozat, majd a növények elszívják azt lesz belõle oxigén, nem kell aggódni miatta.
Probléma inkább a dieselmotorokkal van, kormolnak mint az állat(ami nem szívódik fel olyan egyszerûen, mint a benzinesek kb 1%-ban természetes széngázokkal "szennyezett" gõze), fõleg a buszok és egyéb nagyméretû jármûvek, azokat kéne inkább betiltani, szerintem a tömegközlekedés fenntartására 1-3 év alatt fordított összegbõl simán jutna minden háztartásnak 1-1 jó féle 90-es évek beli autó, ráadásul azokkal alig van gond, nem kell rá évi százezreket költeni, mint az újabbakra. A legjobb lenne amúgy a benzin jövedéki adóját eltörölni, a gázolajét pedig az árufuvarozás kivételével (fuvarozási tevékenységet végzõ cégeknek visszaigényelhetõ lenne a büntetõadó) mondjuk 3x-osára emelni.
A Hybridek sem épp problémamentesek, egy haveromat majdnem elütötte egy egyszer, mert nem hallotta, igaz úgy tudom azóta terveznek elõírni valami hanggenerátort. Sajnos amúgy már mai "korszerû" benzines autók között is elõfordul jónéhány típus, aminek 2500-3000 RPM alatt alig van hangja, ezekkel is kéne valami kezdeni, nem minden tulaj fog önként sportkipufogót tenni rájuk, ugyancsak nem fognak a gyalogosbiztonság érdekében önként benzinégetõ módban végig 1-esben közlekedni a városban, hogy lehessen hallani õket.
Hogy a konkrét témához is hozzászóljak, a piroson áthajtásra nincs kifogás, ha idõben váltott sárgára kényelmesen meg tudtam eddig mindig állni, ha késõn, akkor meg bõven átértem mielõtt pirosat adott volna. Ha nekem ez ment a jogsim merszerzésétõl kezdve, akkor senki ne mondja, hogy õ nem képes rá. Aki szándékosan megy át, és ez nem indokolható 0 keresztezõ forgalommal egy kihalt úton, amikor benzinspórolás miatt nem áll meg, csak lassít, körülnéz és átgurul finoman, attól vegyék el a jogsiját az legelsõ esetben, és probléma megoldva.