A fenti problemara van egy jo es biztos megoldas. Ez pedig a csomopontba telepitett kamera, ami nem csak az autok sebesseget tudja ellemorizni, de rogton le is fotozza a rendszamot ha valamelyik nem tartja be az eppen ervenyes jelzest. Ezt esetleg lehet kombinalni egy hajokurt ereju jelzohanggal, tehat az illeto autos es az osszes arra jaro tudna, hogy valakit eppen most fotoztak le, tehat szabalytalankodott, ezert vigyazni kell. Gyakorlatilag 1 db terfigyelo kamera es egy adatkozpont kell csak hozza.
"fõleg a buszok és egyéb nagyméretû jármûvek, azokat kéne inkább betiltani, szerintem a tömegközlekedés fenntartására 1-3 év alatt fordított összegbõl simán jutna minden háztartásnak 1-1 jó féle 90-es évek beli autó"
Szerintem meg kotelezove kellene tenni a tomegkozlekdest, azon belul pedig a kotottpalyast (villamos, troli). Jelenleg egy nagyvaros van amerikaban, ahol mindenkinek 'jut' auto, mert nincs tomegkozlekedes, ez pedig az autozas otthona detroit. Meg lehet nezni mi maradt a varosbol... (a robotzsaru vilaga a valosaghoz kepest rozsaszin) Egy auto soha nem lesz olyan hatekony energia-szallitott tomeg aranyban mint pl. egy villamos es rosszabb az autok hely kihasznalasa is. Arrol nem beszelve, hogy az idosek es a kisgyerekek nem tudnak vezetni es ha mindeki autoval jarna, akkor a varos kb. 50%-a autout lenne es meg igy is dugok lennenek mindenutt. Ellenben ha egyaltalan nem lennenek autok, csak tomegkozlekedes akkor a foutakra is eleg lenne 1-1 busz/villamos sav.
"A legjobb lenne amúgy a benzin jövedéki adóját eltörölni, a gázolajét pedig az árufuvarozás kivételével (fuvarozási tevékenységet végzõ cégeknek visszaigényelhetõ lenne a büntetõadó) mondjuk 3x-osára emelni."
Szerintem pedig varosba ne mehessenek be a robbanomotoros jarmuvek. Valakinek vagy kornyezetbarat (nem fustolo, varoson belul automata) autoja van vagy jarjon tomegkozlekedessel. A haboru utan is csak az allami felsovezetoknek jart auto, megis boldogult mindenki. Egy idoben meg a sarki boltba is (teher) villamossal vittek a kenyeret.
"A Hybridek sem épp problémamentesek, egy haveromat majdnem elütötte egy egyszer, mert nem hallotta, igaz úgy tudom azóta terveznek elõírni valami hanggenerátort."
Akkor a bicikliket is fel kell szerelni hanggeneratorral, mert azoknak sincs motorhangja. (egy palyacsengo vagy kurt eleg lenne az autokra is) Mondjuk a regi soros gerjesztesu univerzalis villanymotorok jobbak voltak hang szempontjabol, mert azokat kilometerekrol lehet hallani (pl. ziu9-es trolik). A modern villanymotorok viszont csondesek, cserebe korul kell nezni es vezetes kozben sem lehet a visszapillanto helyett a fulunket hasznalni...