Ugy latom nehanyan nem igazan fogtak fel amit leirtam:
A hang nelkuli elektromos autokra eleg lenne egy kurt/duda/csengo/barmi zajkelto, hogy a vezeto jelezhessen. A tobbi modern megoldas szerintem felesleges.
A karambolokat vagy ugy lehet elkerulni, hogy ha mindenki eleg lassan halad, vagy ugy ha minden jarmuvet kozpontilag iranyitanak, mert akkor mindenki biztosan betartja a szabalyokat.
A tomegkozlekedesrol pedig csak annyit, hogy ha minden ember aki most autoval jar kotelezoen lepakolna a jarmuvet a varoshataron, majd tomegkozlekedessel folytatna, akkor lenne eleg penz az uzemeltetesre. A tobbi problemat (tolvajok, hajlektalanok) pedig ugy lehet megoldani, ha visszaallitjak a kalauzokat. Ez megoldana a nem fizetok problemajat is, mert a bliccelo a hajektalannal egyutt repulne amikor megprobal felszallni. Anno egy villamoson minden kocsira jutott egy-egy kalauz. Ez ma is megoldhato lenne, meg mindig olcsobban jonne ki mint most a sok nem fizeto utassal. Csak rendet kellene rakni.
Az altalam leirt terfigyelo kameras megoldas pedig azert lenne jo, mert ha minden embert elkapnak az elso kihagaskor, akkor egy ido utan az emberek nem mernek szabalyt serteni, tehat mar a sarga jelzesnel megallnak szepen a lampa elott, nehogy veletlenul megint elvegyek a jogsijukat. Ugyanez igaz a grafitisekre es a rongalokra is, ha az elso grafiti utan egy honap javito-nevelot kap a gyerek, a masodik utan kettot, akkor nagyon keves gyerek vallalja be a harmadikat...
ps: A cikkhez meg: A legikozlekedesben mar van ilyen szoftver, europaban egyebkent kotelezo is. Az nem csak par masodperccel jelez elore, hanem ha ket gep varhato repulesi utja keresztezi egymast, tehat akar percekkel hamarabb ertesiti az erintett gepeket es az iranyito szemelyzetet. Autok eseten ez kevesbe jarhato, mivel tul kicsik a tavolsagok az autok sebessegehez kepest. (a repulos megoldas a foldon, varosban csak kb. 4-8 km/h-as sebesseghatarig mukodne)