Én úgy veszem észre (és ebben a cikksorozathoz szükséges háttérmunka közben csak tovább erõsödött), hogy annyira szövevényes az összefonódás a lobby és a személyes kapcsolatok terén a NASA és a politikai felsõház között, hogy az már szabályosan gúzsba köti a döntéshozatalt az ûrügynökségen belül és kívül.
Griffin anno látványosan tolta az ATK és az USA/ULA szekerét, Bolden (és helyettese, Lori Garver, akit sok kritikus a NASA igazi vezetõjének tart) homlokegyenesen más nézetet vall, és szélmalomharcot folytat azért, hogy a "monstrumok", mint az USA/ULA helyett a SpaceX-hez és SpaceDev/Sierra Nevada-hoz hasonló cégeknek adják ki inkább a feladatokat, valódi versenyhelyzetet generálva.
Az RP-1/LOX üzemanyag terén ismét a SpaceX-el lehet pedálozni, nekik ugye nagyon bevált...
Hogy elbukik-e az SLS? Ez esélyes, de énszerintem nem a hajtómûvei miatt.
Ahogy most kinéz az SLS/Orion egy állami szörny lesz (mint volt az Ûrsikló), ami feltehetõen akkor fogja saját magát elgáncsolni, ha a kereskedelmi cégek hamarabb és olcsóbban képesek lesznek ugyanarra, amire az SLS/Orion...