"A NASA az egyik Tu-144-gyel 1996-ban csinált egy tesztsorozatot szuperszonikus utasszállító megvalósíthatóságára vonatkozóan."
Erre emlékeztem én is, de az eredményre nem. Viszont annyira képben vagyok a repülésben, hogy alapvetõ hülyeséget csak ritkán mondjak. Technikailag megvalósítható a gazdaságos szuperszonikus utasszállítás. A pénzügyi befektetõk és a járulékos sallang miatt nem csinálják.
"Ezt Molnival mondjuk már 1-2X lejátszottuk, nem tudom nem-e gumicsontként jött-e ez megint elõ, mert 1-200 hszt megér önmagában is."
Na igen. Monibalage idõnként kimondja hogy õ az aki a repüléshez leginkább ért, és mindenki más a fasorban sincs. Mindegy.
Errõl a mondjuk leginkább hõelemnek nevezhetõ átalakítóról nem olvastam még, ha a hatásfoka ennyi, akkor szvsz gazdaságosabb lenne minden hõerõmûvet a lehetõ leggyorsabban átépíteni, kezdve Pakssal. Annak per pillanat 33%-os a hõenergia/villamosenergia átalakítási hatásfoka. Átalakítás után majdnem két és félszer nagyobb teljesítményt tudna, megszabadulnánk végre az áramimporttól.
Ami a fúzióserõmûvek energia-átalakítását illeti, a magnetohidrodinamikai elven mûködõ plazma-kicsatolást is ígéretesnek tekintik a kutatók.