Azert a pilotahiban kivul kiderult, hogy van meg egy tervezesi hiba is. A ket pilota a sajat joystick-jat ellentetes iranyba huzta es erre semmi nem figyelmeztetett, hanem a gep az egyik jelet kovette automatikusan. Ilyennek nem szabad elofordulnia, regebben a mechanikus csatlasnak, mig ujabban a szoftvernek kell figyelmeztetnie. A boeing altal hasznalt megoldas, hogy force feedback-el osszekotik a ket kart es a fizikai kormanyfeluleteket, igy amikor a robotpilota vezet, akkor is mozognak a karok, meghozza egyutt. Mondjuk ott szoftveres felulbiralo rendszer sincs, viszont az airbus-okon ez azert kell, mert normal esetben is ki lehet adni olyan kormanymozdulatot, amitol szetszakad a gep, ezert ezeket a szoftver csondben lenyeli. Mondjuk az sem segitett nekik, hogy a gep toloero tomeg aranya nem tul jo, tehat a hajtomuvek tul gyengek a gep tomegehez kepest. (vadaszgepeken altalaban 1 folotti, ott a hajtomu sugaran meg tud allni a gep egy helyben) Az, hogy maximalis repulesi magassagon a maximalis szoftver altal engedelyezett emelkedesi szogben a hajtomuvek maximalis toloereje atesest eredmenyezett azert eleg problemasnak tunik. Az, hogy a magassag es sebessegmero kiesese eseten a gps jel alapjan szamolt magassagot nem vette figyelembe a rendszer ugyancsak gond.
Egyebkent a pilotak okatasara erdemes lenne die by wire technologia nelkuli gepeket hasznalni. Ha valaki kepes elvezetni egy masodik vilaghaborus bombazot vagy annak megfelelo oktato gepet, esetleg egy sima vitorlazot, akkor nem fog hibazni ha veletlenul kezzel kell vezetnie.
A muszerezettseget pedig javithatnak par mechanikus tartalek muszerrel, pl. mechanikus dolesszog es mozgasirany jelzovel. Igy a gep sullyedeset akkor is latnak, ha a magassagmero befagy.