"Nem igaz, hogy sokkal nagyobb egy ilyen gép légellenállása mint egy An-225-gépnek. Két okból.
Az egyik hogy amit elveszít a dupla törzs felületi ellenállásán és keresztmetszetén, azt visszanyeri azzal hogy a három teherfelfüggesztési pont és a két törzs közötti szárnydarab miatt sokkal vékonyabb, ezért kisebb légellenállású szárnyprofilt alkalmaz."
Épp hogy nem. A két törzs közötti összeköttetéshez merevebb, azaz vastagabb összekötõelem kell. Pláne mert erre akarják felakasztani a hasznos terhet is, ami jókora súly. Olyan ez, mint ez konténerdaru.
"Nem igaz hogy a gép egyedi speciálisan megépített repteret igényel. Direkt úgy lett tervezve hogy egy 747-est vagy egy A-380-ast befogadó reptér szabvány kifutóján elférjen."
AN-225 88,4 méter fesztáv
B-747-8 68,4 méter fesztáv
Airbus-380 79,8 méter fesztáv
Ennek a szörnyszülöttnek 117 méteres lenne a fesztávja. Te semminek sem nézel utána?
"Nem igaz hogy az egytörzsû gép tetején elhelyezett rakomány kedvezõbb lenne. A gép tetejére daruzás egyedi speciális nagyméretû, bonyolult eszközt igényel mint a Shuttle MDD.Link
A rendszeren bármilyen meghibásodás elhárítása logisztikai rémálom."
Ettõl függetlenül mind a Buránt, mind pedig az amerikai ûrrepülõgépeket úgy szállították össze-vissza. Persze mindenki hülye, ugye?
"A raktérbe helyezés a szivárgás veszélye miatt felejtõs, a törzsbe süllyesztésnél meg a leoldás pillanata jelent igen komoly aerodinamikai veszélyt, mert a rakéta egyik vége visszacsókolhat a hordozónak, ha a másik fele nem megfelelõ sebességgel távolodik el, kioldási hiba miatt."
Azért mind az X-1-et, mind pedig az X-15-öst egy-egy módosított bombázó bombakamrájából indították, és ebbõl a szempontból nem volt semmilyen hiba.
Arról nem is beszélve, hogy mind az oroszok, mind pedig az amerikaiak rutinszerûen alkalmaztak hasonló indítású rakétákat és robotrepülõgépeket évtizedeken keresztül. Sõt kereskedelmi célokra is használnak ilyen rendszert, az Orbital Sciences szilárd hajtóanyagú Pegasus rakétáját, ami például a képen egy Lockheed l-1011 Tristar géprõl indítanak.
"A tetõre függesztésnél nincs lehetõség vészoldásra. ha a felszállópálya végén megevett madárraj kinyír két hajtómûvet akkor az Antonovval meghalsz. Ez meg ledobja a rakétát és a gép visszasántikál (ha emberes Dragon van a végén akkor azt a saját mentõrakétái szintén kimentik)."
Ez nem igaz. Egyszerûen elindítják a gépet, csak nem teljes tolóerõvel. Aztán külön-külön leszállnak, ahova tudnak.