Ha a képeket megnézed, akkor az látszik, hogy a Boing-7447-es törzsét nem használja, csak a pilotafülkét, de az keskenyebb, mint maga a géptörzs. Tehát a géptörzsek fele akkora keresztmetszetüek, így légellenállásban ugyanott van, mint az egy szélesebb. Ha egy lenne középen, akkor annak szélesebbnek kellene lenni, mert teher nehezedne rá. Továbbá alul lenne elhelyezni a rakétát, de ott nincs hely.
Amiokor Obama bejelentette, hogy outsourcingolják az ûreszközöket, szkeptikus voltam, de egyre több a szereplõ. Persze nyílván sok szereplõ ugyanúgy a NASA pénzét költi.
De ennél a Scaled Compositnál nem ez látszik.
Az elõnye ennek a repülõgépes indításnak az, hogy az üzemanyag nagy része ugyis arra megy el egy földi indításnál, hogy ebbe a 10 kilométeres magasságba jusson az ûreszköz.
Amit a kifutopályáról írsz, hogy alig van ilyen repülõtér, az nem hátrány, mert nem Ferihegyrõl akarnak ezek indulni. A NASA-nak van reptere, amit az ûrsiklók használtak, az biztos jó lesz, vagy ha nem, akkor lebetonoznak egy kiszáradt sóstómedret valahol Texasban és kész. Bagatel a repülõgép költségéhez képest.