Narumon, nagy baromságokat írsz, ne haragudj.. 12 éve multinál dolgozok, van némi rálátásom a dologra. Az egyetlen, és kizárólagos elõnye Kínának az olcsó és végtelenül kiszolgáltatott munkaerõ, ami viszont gyorsuló ütemben drágul és lassan a csippájuk is kinyílik. Ez a fejlõdési folyamat része, elkerülhetetlen. Nem kell sokat várni, és a tendencia megfordul, a gyárak elindulnak a még fejletlenebb (olcsóbb) régiók felé, mint Ukrajna, Afrika.
Ami magát a cikket illeti, szintén bullshit. Mobilgyártásról beszélünk, nem ûrhajókról, itt egy gyártósor átállítása, beleértve a panelgyártó sorokat max fél óra. Egy kézi szerelõsoron meg nincs mit "átállítani", kicseréled az anyagot, oszt' kész. A tömegtermelõ gyárak EU-ban is 3-4 mûszakban gyártanak, magyarul 6/24 vagy 7/24. Így még keksz és tea se kell ahhoz, hogy az emberek bemenjenek dolgozni, hiszen flyamatos az üzem, mirõl beszélünk.
Mindemellett megemlíteném, hogy a Kínai üzemek kevés kivétellel gyengébb minõségben szállítanak, pontatlanabbak, elképesztõ méretû mutyizás megy, minden gyártási és teszt adatot meghamisítanak, szarnak az elõírásokra és a dokumentációra, képtelenek pontos és megbízható adatokat szállítani. Kreativitás a mutyizásban 100%, a fejlesztésekben, innovációban zéró. Szinte minden nagy gyártó US vagy EU üzemben csináltatja a protogyártást, majd a letisztult technológiát és folyamatokat átadja tálcán a kínai nagyüzemeknek. A pofátlanabb kínai cégek (és nem kevés ilyen van) a szabad kapacitásukban a szabadalmak megfizetése és bárminemû engedély nélkül saját márkanév alatt tovább gyártja a termékeket. Lemásolnak, ellopnak minden technológiát, US meg EU tálcán gyújt át mindent Kínának. El lehet ezen gondolkodni..