A CD-t lehet a bakelithez hasonlitani, de... Egyik digitalis, a masik analog, emiatt TELJESEN MAS a pro es kontra mindket oldalon. Nincs abszolut jobb, mert valamiben bizony a hanglemez jobb, vmiben a CD.
A kanadai foszer pont arrol beszelt, hogy a sokszorositas soran mar olyan szar formatumra preselik a zenet (tobbsegeben CD-re) ill. az ujabb ertekesitesek mp3 formaban, hogy az nem adja vissza a jatszott anyagot.
Vannak ujabb lehetosegek, de nem terjednek, sajnos, raadasul az otikai rogzites nem vmi tartos egy hanglemezhez kepest. A felhoben tarolas elvileg lehetne tartosabb, de valojaban az sem az.
Termeszetesen az emberek tobbsege meg egy par hangsugarzo dobozt sem engedhet meg maganak. Magyarorszag a vilag fejlettebb felehez tartozik.
A komolyabb minoseget kepviselo berendezesek bizony nagyon dragak. Sajnos ez van.
Viszont meg igy is sokan vannak, akik megengedhetnék maguknak a jobb minosegu lehallgatast.
Megsem teszik sokan. Azert, mert a legtobb embernek nincs ra igenye.
A legtobb ember igenytelen a zenehallgatas minosege teren.
Es van egy olyan halmaz, akinek messze nincs penze es lehetosege, de igenye van... na azoknak a legszarabb. :)
Hozzateve meg azt, hogy ha Te esetleg nem veszel eszre azonnali kulonbseget, attol meg lehet, hogy az egyiktol hosszutavon megfajdul a fejed, rossz lesz a kozerzeted, mig a masik hangrendszertol nem.
A studioban uzemelo hangsugarzo dobozok (v. nevezzuk monitor-hangfalnak) NEM hi-fi hangsugarzok. Nem arra talatak ki, hogy kellemesen hallgassa az ember, kikapcsolodaskent, hanem munkara. Bar van atfedes a ketto terulet kozott, megis mas-mas szempontok es celok alapjan valasztjak ki oket az adott akusztikahoz illoen.
Tokeletes berendezes nincs. Egy bizonyos szint felett mar erosen szubjektiv dolgok jonnek elo, amit merni sem lehet ill. sokszaz parameter halmazait osszehasonlitva nem lehet egyertelmuen kijelenteni, hogy A jobb mint B, hiszen mindegyik jobb es rosszabb valamiben, amit mar szubjektiven sulyozunk.
A legtobb ember bizony botfulu es fontosabb neki, hogy trendi legyen a "cucc", amit megvasarolt, mint inkabb jo minosegu. A marketingesek ezt ki is hasznaljak, hihetetlen szamokkal, adatokkal dobalozva, mint pl. a fenykepezogepek szenzorainal a megapixelekkel.
A kulcsin, sokszor a csomagolas (v marka) fontosabb, mint a belbecs, dehat ez mar igy van az elet minden teruleten.
A minosegre valo igeny a profi gyartas mellett csak egy szuk reteg igenye egyre inkabb.