Tegnapelőtt kezdtem egy új DC végigjátszást 4 saját karakterrel, plusz szokás szerint felvettem az elején Angela-t, majd később felvettem az AG Center-ben Rose-t. Supreme jerk nehézségen tolom természetesen. Angela nélkül a játék eleje hasonlóképpen nettó öngyilkosságok sorozata lett volna, mint a régi verziónál, mivel a csapat egyszerűen túl skillszegény és a kezdő fegyverek nagyjából a fémhulladék szinten mozognak. A legelső antennás küldetésnél még összehozható smart ass skillel, hogy ne legyen harc (kivétel a béka) és lehet spórolni legalább egy jobb fegyverre. Természetesen assault rifle, mi más és Angela számára, mivel ő az egyetlen, aki akkor képes időnként célba is találni, komolyabb sebzéssel. Ha balanszolták is a fegyvereket, az assault rifle még mindig elég tuti választás, Angela egy jobb a.r. társaságában hosszú ideig egymagában annyit fog sebezni körönként, mint a 4 fős alapcsapat összesen (1 sniper, 2 a.r., 1 smg), vagy többet... :D A nehézfegyver kategóriát inkább ki sem próbáltam, mivel az 5.56 töltényeket a DC sem hányja az égből, ha tele van mindhárom a.r. csapattagnak a 30 körüli töltényes tára, az ünnep. Persze ez az eredménye, ha nem túl diverzifikált a csapat fegyverzete...egyébként egy értelmes shotgunnal lehetne érvényesülni viszonylag jól egészen biztosan, abból viszonylag sok töltényt találtam, na de az eddig látott shoti modelleknek köze sem volt az AR sebzéshez, de az ugye sugárban sebez, ha kis helyre gyűlt össze a baj, annyira nem lehet rossz - de az emberi ellenfeleknél ez a feltétel ritkán teljesül... Majd lesz shotis csapattag idővel... A pisztoly másodlagos fegyvernek remek, ha az elsődleges fegyver elsült egyszer és még van AP, vagy mozgás plusz pisztoly is jó ötlet lehet, bár a kezdeti pisztolyozás aligha döntő egy-egy csata kimenetelében, később annál inkább jól jön ha mindenki tudja használni legalább minimálisan. Elsődlegesen közelharcosom nincs, ugyan mi más lenne a következménye, minthogy odafut az ellenhez, sz4rrá lövök, aztán nyomhatom a felélesztő csomagot, már ha nem hal meg a harc közben/végére... Másodlagos fegyvernek inkább jobb általában a pisztoly az AP igénye miatt. Az energiafegyverekre most korábban elkezdek majd gyúrni, ne legyen mérhetetlen szopórollerezés a L.A.-i szakasz kezdete...
Amit jó irányba változtattak a DC verzióra, így kb. 8 óra után:
- A grafika szembetűnően OMG a régihez képest az új Unity verzióval, határozottan eyecandy itt-ott, anno toltam még a bétával is, az kegyetlenül spártai volt ehhez képest, de a későbbi 'standard' kiadás is
- Sokkal hamarabb lehet bármiféle erősebb fegyvert és felszerelést venni a kereskedőknél, mint anno, jelenleg a Prison (első látogatás) előtt tartok, de inkább a Rail Nomads területre mentem, a sugárzást megkerülve, nehogy Angela leléceljen a Prison elején, egyelőre határozottan jól jön egy kis babysitterkedés tőle... :D
- A fegyvereket szétszerelős és a Citadel-ben az alkatrészeket minden máshoz képest szinte aranyáron eladós trükk még mindig nagyon jól működik és szükség is van a forrásokra a csapat felszerelésének érdemi fejlesztéséhez. Persze győjtöm a 'good shit'-et is Tan-nek mindenfelé, ő is jól fizet. :D *Egyelőre ki másnak lenne fegyvert szétszedő skillre kapacitása mint Angela-nak...
- Általánosan élvezhetőbb a játék, a kiterjedtebb küldetések (pl. A.G Center) leírása mintha pontosabb, részletesebb lett volna, aki szeretett volna Wasteland-ezni, de valamiért kimaradt, most igazán időszerű lehet elkezdeni... :)
ui.: Sajnos a durva memória szivárgás a jelenlegi DC verzióval nálam is tapasztalható, mint sok más usernél, kb. 2 és fél vagy 3 óra játék után felzabálódik a 8 GB memória, először néztem WTF, utána Win Feladatkezelőben a folyamatosan növekvő RAM használatot időnként Alt+Tab-ozva nézegetve egyértelmű lett a gond...nem horror, időnként ki kell lépni aztán vissza... :)