Weaponsmith képesség adja a lehetőséget, hogy a fegyvereket szét tudd szedni és moddolhasd őket a slotokba amik vannak rajtuk. (jobb klikk a fegyón és ott adja a szétszedési lehetőséget, vagy mondjuk egy alkatrészre ugyan ez és rá a fegyverre) Persze ehhez a skill-t növelni kell szépen lassan. Szétszedéskor feldobja, hogy adott fegyverből miből milyen eséllyel mi lesz (Szemét, távcső, tár, módosított cső, ragasztó szalag, stb.) A szemét fegyveralkatrészt lehet eladni relatíve jó pénzért az elején a bázison. 14-ért 1 darabot, de mivel a fegyverekből kinyerhető hulladék alkatrész mennyiségét nem tapasztaltam, hogy nőne, így egy idő után teljesen felesleges szenvedni vele.
Pisztolyt felejtsd el. Játék felétől hasznavehetetlen (Szupreme nyerk fokozatról beszélek! Könnyebb szinten lehet használható marad, de sokkal jobb alternatívák vannak nála.) -> kuka
Nehézfegyverek zabálják a lőszert amiből meg sosincs elég és preciziós támadásra se alkalmasak (én nem szeretem őket) -> kuka
Assault fegyverek: a mindenesek. A nem direktor változatban mindent vittek, a mostaniban már kevésbé, de még mindíg a tűzerő gerincét adják.
Sniper fegyverek: én viszek magammal egy erre specializálódott karaktert. Igaz hogy csak körönként 1x lő, ha nem AP harcos. Cserébe távoli húzásra (értsd te kezded az első lövéssel a csatát és a gép jön a felállított fedezékben meghúzódó csapatodhoz, amíg persze lőheted őket szépen) használom, illetve precíziós szikeként a kiemelt célpontok ellen.
Shotgun: Hátránya a rövid lőtáv és területi sebzés szórás, viszont a végjáték felé a legjobb verziójával + kimaxolt skillekkel és perkekkel ésszel pozicionálva a támadó mele npc hordák mészárosa.
Energia fegyverek: A játék első felében hasznavehetetlenek, második felében is csak max skill/perkekkel a legutolsó verziók nőnek fel az assault fegyverek szintjére (vagy azok fölé ha a célpont megfelelő), de nem minden ellen használhatók úgy, mint azok. Csak a nehéz páncélos emberek, valamint a robot/kiborgok ellen jók. Egy szál pólóban és alsó gatyában késsel rohangáló rablóra semmit se sebeznek szinte.
Közelharci fegyverek: Tetszés szerint választhatsz melyiket preferálod. Mindnek megvan az előnye és a hátránya, de egyre kell figyelni nagyon. Ha ilyen fegyvert használsz, a karakternek magas speeddel, kezdeményezéssel és jó erővel (nehéz páncél negatív módosítók ellensúlyozása miatt) kell rendelkeznie. Így nem lesz valami eszes szegény, amiből következik a lassú fejlődése a fegyver és egyebek terén. Cserébe ezekkel a fegyverekkel felszerelt karakterek tökéletesek a sérültek kivégzésére, sniperek kiiktatására (mellérohanok agyon csapom és lelépek fedezékbe stílus :) )
Robbanószerek: Eléggé specifikusak. A rakétákat sose add el. Rakd el a ládába, mivel később a nagy csoportok gyors és hatékony lerendezésében a területi hatás miatt kiemelkedően használhatóak. (főleg ha robbantásszakértőnek a kezébe adod a megfelelő skillel fűszerezve.
SMG-k: félút a pisztoly és az assault között. A kicsi átütő erő miatt a végén inkább csak tölteléknek használtam, de ezek se rosszak annyira még, meg vicces ahogy egy csomó skuló rázza az ellent :)