Ha a legnehezebb fokozatot választod, akkor a közelharci karakterrel meg fogsz szenvedni minden esetben, míg ki nem lesz pattintva. A harcok többségében, nem 1 ellenfél lesz akit bátran lerohanhatsz vele és testközelből csaphatod neki, hanem 1 kupacban legalább 2-4. Így míg egyet lenyom jó esetben, a fennmaradó ellenfelek szétszedik. Én csapat színesítésnek tettem egyet be a DC HC végigjátszásba, de sajnos nagyon kell számolgatni vele, hogy mikor merre és hány lépés. Inkább ilyen kis HP-s ellenfeleket leszedegető, befejező karakterként alkalmaztam, amire már nem volt érdemes lőni.
Közelharci karakternél a stat kialakításnál meg kell találnod a legjobb egyensúlyt a kezdeményezés, gyorsaság, erő és HP között. Sajnos így az inteligencia alacsony lesz, ami lassú fejlődést eredményez a skillpontok terén. Tankot sem csinálhatsz belőle, mert akkor meg túl lassú lesz és pont a lényege veszik el, valamint azokat a páncélokat is átütik előszeretettel. így kb a bőrgúnya lesz rajta a legjobb.
Meg úgy általában minél durvább egy páncél, annál lasabb lesz tőle egy karakter (mind mozgás, mind kezdeményezésben). Ami meg döntő lehet sokszor.
A távolsági fegyvereseknél is érdemes a stat pontelosztást nagyon átgondolni, mivel több variáció is van és mindnek megvannak az előnyei és a hátrányai is.
Pisztolyokat meg el lehet felejteni, kb. díszek maradtak a DC-ben is. Többi távolságinál tapasztalat alapján Középmezőnyt az SMG-k és a nehéz géppuskák jelentik. Utánuk a mesterlövész fegyverek jönnek és a legjobbak az assaultok, de az unbalanced mindent visz jellelmzőjük már nem annyira kiugró.