Amiket felsoroltál, igazán nem is hibák, inkább csak amolyan bosszantónak felfogható design döntések. A vízzel nekem soha nem volt gondom, szerintem reális húzás is, hogy nem lehet a komplett sivatagot bemászkálni egy kulacs vízzel, külön kihívás megválasztani a megállókat...bár nekem tényleg annyira nem volt gondom vele, hogy kihívásnak nevezni is hatalmas túlzás. A HUD-ot lehet nagyítani az opciókban ha minden igaz, de nem rémlik hogy változtattam volna rajta, élvezhető volt az alapbeállítás, pedig soha nem voltam vadászpilóta kaliber és az idő múlásával nem javul a helyzet... :)
Viszont amit nem említettél és szerintem is valóban kegyetlen sok időt vesz el, főleg a mindenféle taktikai részletre odafigyelő playereknél, mint jómagam, az a csapattagok optimális harckészültségben tartása, a felszerelések mikromenedzsmentje harcról harcra, köztük a felszerelés fejlesztése a karakterek tulajdonságaihoz illően, muníció vásárlása a fegyverekhez stb... A 3. részre állítólag jócskán átgondolják, leegyszerűsítik majd ezt is és nem lesz olyan időgyilkos, jóval pörgősebb élményt ígérnek...3D remake-ben nem reménykednék, de a Wasteland 3-ra biztosan érdemes lesz majd időt szánnod, ha a 2. vitathatatlanul időgyilkos és untató is lehet gyakran számos tekintetben, azon játékosok számára, akiknek mondjuk csak napi 1-2 órájuk lenne rá és abban a lehető legtöményebb élményt várják ala Doom...a huszoniksz második felében én is egyre jobban kezdek az utóbbi kategóriába húzni, egyre jobban 'allergiás' vagyok az élményszegényebb és időhúzóbb szórakozási formákra... :)