A történetben a Falloutok vannak a legközelebb, ami nem véletlen, ugye Brian Fargo a Fallout 1 producere volt anno. A harci része legalább annyira addiktív körökre osztott megoldás mint az X-Com-ok esetében és hasonlóképpen szívás érvényesülni a kezdetben gyenge karakterekkel...és ha elhaláloznának elég korlátozott számban kapsz helyettük egy-egy utánpótlást itt-ott a történet folyamán, nem lehet folyamatosan igényelni őket a központból mint az utóbbi X-Com játékokban. Érdemes is gyakran menteni, mert pótolhatatlan érvágás egy-egy jobb ember elvesztése, nagyon át kell gondolni a különböző karakterek specializálódási irányait, hogy a világban felmerülő mindenféle problémára megfelelő megoldást tudj adni. Rengeteg időt el lehet és kell is tölteni a csapat különféle erőforrásainak mikromenedzselésével, sok játékos kritizálta is ezt, így a 3. részre pörgősebb gameplay dizájnt ígérnek...vitathatatlanul rétegjáték, de akinek átjön az íze, nem ereszti egyhamar... :)
ui.: ...és ahogyan előttem is írták, a minél erősebb angol nyelvtudás melegen ajánlott hozzá, legalább középfok környéke.