A csak harcos felépítés hosszútávon nem célszerű, egy idő után úgyis mindenki értékelhető harcos lesz. Az játék elején fel kell venni Angela-t, ő sokkal jobb harcos a kiinduló karaktereknél, bár csak a börtönig marad a csapatban, de addig hasznos senior babysitter tud lenni és az alapcsapat is lényegesen kompetensebb lesz azon a ponton. :)
A harcos skillekből az AR + pisztoly kombó a legjobban használható szerintem, valamint sniper + pisztoly, közelharcosom nem is volt. A játék végére talán 2 AR, 2 sniper, 1 SMG, 1 shotis felállással toltam.
Tudás skillekből nem fogsz tudni optimálisan építkezni, ha csak 2 emberre bontod le őket, folyamatosan skill pont hiányban leszel. Szóval...
Knowledge Skills
Alarm Disarming
Computer Science
Demolitions
Field Medic
Lockpicking
Mechanical Repair
Safecracking
Surgeon
Toaster Repair
Ha az AG Centerbe mész a segélyhíváskor, akkor a Medic és Surgeon ki is lesz pipálva Rose felvételével, a többi skillt pedig le lehet osztani másoknak kettesével. Én csak a harcos skilleket fejlesztettem a skill pontokat előre elosztva, úgy hogy maradjon másra is és csak akkor tettem tudás skillre, amikor szükségem is volt rá. A Demo és Alarm Disarming különösen fontos, a Lockpicking és Safecracking sem csak opcionális looter skill, a magas Computer Science segítségével pedig a játék későbbi szakaszában a legyengített robotokat az oldalunkra állíthatjuk. A Mechanical Repair többnyire mellékküldetésekhez szükséges. A Toaster Repair hasonlóképpen.
General Skills
Animal Whisperer
Brute Force
Barter
Hard Ass
Kiss Ass
Leadership
Outdoorsman
Perception
Smart Ass
Weaponsmithing
Az Animal Whisperer nagyon elvétve szükséges, csak 2 mellékküldetés rémlik, amihez elengedhetetlen, sokáig alacsony szinten tartható. A Brute Force időnként helyettesíteni tudja a Lockpickinget, bizonyos helyeken pedig a gránátos/RPG-s robbantás is az alternatívája tud lenni, nem a legszükségesebb skill. A barter szintén nem létszükséglet, főleg ha lootolsz mindenfelé és ritkán vásárolsz. A 3 Ass skillt érdemes 3 különböző emberre leosztani és szükség szerint fejleszteni őket, számos fősztori küldetés pozitív végkifejletéhez szükségesek, csak egyfélére tenni hiba, az NPC-k sokfélék, mindenki másból ért. Az Outdoorsman sem a legfontosabb, ha mellékküldetés teljesítéséhez szükséges mehet rá pár pont. A Leadership és Perception különösen fontos a vezető point man karinknak, a Leadership a harcok során hasznos, a Perception pedig a különböző csapdák, aknák és a világban egyébként nehezen észrevehető hasznos tárgyak/lehetőségek felfedezéséhez járul hozzá. Az utóbbiakat jellemzően a skill fejlesztése nélkül, pusztán az egér kurzorral nézelődve is ki lehet mutatni, de ha nem szkennel folyamatosan az ember manuálisan, akkor a megfelelő szintű Perception nélkül sokminden felett el lehet siklani. A Weaponsmithing segítségével a játék korai szakaszában Barter skill nélkül is jelentős vagyonra lehet szert tenni az egyébként szinte semmit sem érő gyenge fegyverek alkatrészekre bontásával és Ranger központban szinte aranyáras eladásával - érdemes Angela-nak kiszervezni, szép summát tud összehozni a csapatnak amíg velünk van és a többiek fejlődhetnek fontosabb skillekre. Valamint minél magasabb a szintje, annál hasznosabb kiegészítőket lehet a fegyverekre tenni és a fegyverek lebontásából nyerni.