A legjobb talán a This War of Mine volt, de a 3. végigjátszás táján ott is találtam zavaró dolgokat, de összeségében azt tartottam eddig talán a legjobbnak.
A legjobb AAA játékok harcrendszerének, lootrendszerének sincs kb. semmi értelme. Pl. a Witcher 3 egy fantasztikus alkotás, van benne egy iszonyatosan sok elemmel dolgozó rendszer....
...aminek semmi értelme, mert semmi szükség rá. Végig arról polemizálnak, hogy egy Witcher szegény, a háború pusztít, ehhez képest hegyekben áll minden és nincs értelme semmit craftolni. Csak hát a többi 5*-ös. De micsoda istenkirályság lett volna, ha sok tárgy csak craftolható lett volna és számítana is.
A Gothic széria harcrendszere/varázslatrendszere is nevetséges, de a sztori és a grafika mindig jó volt az adott korban. (Bár a CP 1.74-gyel lett a játék befejezve, az alap rendszer egy rakás szar.) Craftolni itt sem volt értelme. Mai napig a hasamat fogom a röhögéstől, hogy pl. a 3. részben kitakarítom a bányát, hogy kovácsolhassak egy kb. +10% sebzést adó kardot. Anyám... Kb. semmit sem volt értelme craftolni. A 2-ben a tulajdonságokat növeli potit volt, itt már azt sem... Fegyvert a 2. részben csak pénztermelésre.
Az NWN +1 skillt támogat, de az alapsztorihoz szar sem kell. A legjobb modokban van olyasmi, minit a Wasteland 2-ben a skillekkel. Van egy tök komplex rendszere, amit néhány modot leszámítva nem használ ki semmi...
Ellenpélda a Project Zomboid. Ott meg nagyon túltolták, túl részletes, de szükség is van rá.
stb. stb.
Remélem érthető, hogy mi az, ami zavaró számomra. Csak illúziót adnak legtöbbször a fenti dolgok, de valódi funkciót választással nem. Ezzel együtt lehet élni, pedig mit ki lehetett volna hozni ezekből... Nem sikerült megtalálni az egyensúly a funkcionalitás, a szabadság, a valódi választás és ilyenekhez. Pedig ehhez nem milliós vas és erőforrások, hanem kb. papír és ceruza kell. Meg agy...