Ha kezdéskor is ennyire ismertem volna a rendszert, akkor sokkal szélsőségesebb karaktereket csináltam volna. A luck és charisma értéket mindenkinek simán minimumra lehetett volna húzni. Az intelligenciát meg annyira fel, hogy mindenki legalább 3 skill pontot kapjon szintenként.
Arra a játék végéig nem jöttem rá, hogy mi értelme van a brawler képességnek, nem volt hozzá soha erős fegyver. A bladed és blunt fegyverhez voltak jó dolgok főleg, ha a -1AP-s dolgot rárakta az ember. Iszonyatos henteléseket lehet csinálni vele.
A sniper szokás szerint a legjobb fegyveres ember. A shotgunnak szinte semmi értelme nem volt a legutolsó 3 sorozatos fegyverig nem sok babér termett neki.
Az energy weapons is igen rövid ideig értelmes, mert a magas AP-s assult rifle és sniper mellett nem éri meg sem SP, sem más rájuk pazarolni.
Az viszont durva, hogy mindenki kb. azonos módon használhatja az RPG fegyvereket, csak bónusz járhat a grántádobásra és a robbanásukra is. A shotgunos RPG-zel jellemzően, ha kellett, ha a rádiusz nem számított.