Csapat összeállításnál, kreálásnál az assault rifle kivételével hagyj minden fegyvert figyelmen kívül. Egyik sem közelíti meg hatékonyságban egy jól felszerelt puska teljesítményét és lőtávolságát, még a legerősebb mesterlövész csúzli sem. Az energy weapons egy vicc, még a robotok ellen is. Ez alól csak egy unique fegyver, a játék legerősebb, leginkább elbaltázott fegyvere a Gamma Ray Blaster a kivétel. Annak alap sebzése 100 pont körüli, threshold-ja 2-es (ez annyit tesz, hogy minden ellenfél ellen aminek nincs páncélja vagy csak 1-es, a fegyver a felét sebzi, minden célpontnak aminek kettesnél nagyobb a páncélja azon meg duplán) és képes 3-as sorozatot lőni. Még jó hogy csak egy van belőle.
Amúgy viszont a 7.62-es lőszert tüzelő G41-es minden más fegyvert nagyon csúnyán lealáz. Még a legjobban páncélozott célpontokon is képes gond nélkül egy tripla sorozattal és magas assault rifle skill mellett akár 200+ sebzést okozni (magasa fegyver penetration értéke így a legtöbb ellenféllel szemben összejön akár a 300+ is egy sorozatból).
Közelharci fegyverekből meg egyedül a brawling ami megérheti. Egyrészt ez a leggyorsabb és bár kezdetben siralmas a sebzése, ez az egyetlen fegyver aminek sebzésébe beleadódik a karakter szintje is. A magas erőből annyiban profitál a verekedés, hogy nő a kritikus sebzés szorzója. Másodlagos fegyverként megteszi csak ne kezdjen rohangászni az ember az ellenfél felé, várja meg míg azok odaérnek. A játék végén például dragon claw-val (nagyon magas penetration értéke van, sebzése 1-es szintű karakterre van megadva és 16-18 közötti, ami 40+-os szinten 40+-al növekszik és magas skill esetén mindig kritikus sebzéseket nyoamt majd vele az ember ami még a legcombosabb robotok ellen is 200-250-es sebzést jelent egy ütéssel ami 3 AP-be kerül, míg ha összejön a lucky critical akkor a 300+-os sebzés sem ritka). Ez a két harcmodor ami tényleg megéri a fejlesztést mert minden mást überel.
Esetleg, nagyon esetleg, nem harci vezér karakternek (karizma, leadership és dumálós skill-ek induláskor) még szóba jöhet a sniper, mert kezdetben elég jó sebzés és lőtáv amit ad, de ez gyorsan eldolgozásra kerül és az assault rifle kategória átveszi a vezetést.