Ahogy tapasztaltam, skill-ek esetében elég erősen bejátszik a critical failure és success is. Ha az jelen vagy akkor jó eséllyel be is fog ütni ha eléri a 10%-os értéket. Még jó, hogy nem egy helyzetben lehet újra próbálkozni. Sima failure-t első végigjátszásomnál talán 4 vagy 5 alkalommal tapasztaltam, CF többször volt. De általában sikeres volt a helyzet, a CF-et meg egy kis bütyköléssel helyrehozhattam és újra próbálkozhattam. A találati arányom viszont szinte kivétel nélkül a leírt százalékos valószínűséget követi. Attól pedig mert valami 80%-os esélyű az nem azt jelenti, hogy négyből csak egyszer megy mellé a próbálkozás. Lehet hogy zsinórban 20 alkalommal aztán meg a következő 80 alkalom sikerül. Ha észben tartja az ember, hogy 100 esetből kell legyen x mennyiség a sikeres akkor nem problémázik ezen csak tudomásul veszi.
A loot-nál minden ládának és széfnek van egy értéktartománya és azon belül lesz az adott értékre beletéve a cucc. Ha ez 5-50-ig terjed akkor lehet, hogy kapsz némi scripts-et (pénz) vagy egy junk-ot, de beleférhetnek egyes olcsóbb fegyverek is a szórásba. Visszatöltögetni felesleges. A jobb cuccok majd úgyis a játék vége felé jönnek és az értékesebb dolgok meg elásva vannak, nem ládákban. Az elásott cuccoknál kisebb az intervallum és többnyire nagyobb az érték is. Az sem mindegy melyik nehézségen játszol, mert úgy vettem észre a loot értékét igen komolyan befolyásolja a nehézségi szint. Most Ranger fokozaton jóval kisebb értékű cuccokat találtam még a "fix" tartalmú helyeken is (a fix csak annyit tesz, hogy a tárgy típusa fix, de azon túl az értéke már nem igazán).
Ahogy haladsz előre úgyis egy halom cuccod lesz, amit pénzzé tehetsz így tök mindegy mit találsz, mindent lehet használni valamire, ha másra nem hát eladni. Mondjuk a junk-okat felesleges gyűjtögetni. A fegyvereket kell felszedni meg a lőszert és a kötszereket és a nem junk tárgyakat. Fegyvereket szétszedni alkatrészekre és úgy eladni. Az olcsóbb fegyverek esetében sokszoros árat lehet kapni értük a megfelelő helyen.