"A random nem azt jelenti, hogy pl. 25%-nál minden 4. bejön... Hosszútávon kell statisztikát nézni."
Ja, csakhogy ez pont nem olyan játék, ahol hosszútávon lehet nézni a statisztikát. Hosszútávon akkor lehetne nézni, ha egy harc alatt több száz lövedéket ki tudnál lőni, de ebben a játékban jóformán még egy tucatnyi lövés sem dördül el a harc vége előtt. Itt minden lövés számít, és igen is qrvára idegesítő ha 3x egymás után mellélősz.
"A visszatöltögetés ilyenformán csalás, hiszen a játékos nem elégedett a karakterek-tulajdonságok-skillek (statisztika) által adott eredménnyel. :)"
Csakhogy a végső eredményt nem a skillek határozzák meg, hanem a random. A skillek maximum az irányvonalat határozzák meg, kiírja, hogy "73%" a HC, de ugyebár ez nem sokat jelent, ha a randomé a végső szó, és ez az, ami nem tetszik. Lehet, hogy csalás a visszatöltés, de ha számomra elfogadhatatlanul röhejes eredményt generál a random, akkor tuti, hogy nem fogok beletörődni, és visszatöltöm.
Épp ezért mondtam, hogy lehet, hogy jó is lenne, ha nem lehetne akár mikor menteni, lehet jobban bele tudnék törődni abba, amit a random generál. Vagy eleve az olcsó megoldás helyett, ami a randomot jelenti, valami komplexebb rendszert kellett volna beletenni, hogy a skillek és más körülmények határozzák meg az eredményt, ne pedig a véletlen.