A végére értem. Nem tudom pontosan, de legalább 110-120 órát beletettem. :) Igyekeztem mindent felfedezni, mindent megcsinálni (amit lehetett persze, mert ha oldalt választasz, eleshetsz ettől-attól)
Nem olyan jó, mint a Falllout 2, vagy a 3 és a New Vegas, de ott van mögöttük! Kevés nem fantasy RPG van, ezért mindennek örülni kell.
Tetszett az old schoolsága, és, hogy mindenben régimódi volt. Ennek minden előnyével és hátrányával.
Sajnos sok negatívuma is van, illetve, ha nem is negatívum, de olyasmi, amin jó lenne változtatni a folytatásra (ha lesz), hogy még jobb legyen.
A sztori nem mutatott sok újat a fallout szériához képest, sem a fő, sem a mellékküldetések nem voltak igazán érdekesek. Ez a karakterekre is igaz, hiába a vége főcímnél a megemlékezés, kivel, mi lett. Többségükre nem is emlékeztem. Illetve egy figura maradt meg Ertan, vagy mi volt a neve, a csapatomba is felvettem. Azért maradt meg az emlékezetemben, mert sátánista és állandóan begőzölt harc közben és lőtt mindenfele... Máskor is bepánikolt egy-egy emberem, de ő 10-ből 8-szor csak rohangált magától, mint a meszes. :)
A harc csak féli olyan, amilyennek lennie kéne. Amit végig nem értettem, hogy mi alapján játszódik a körmozgás. Lép az ellen, majd jövök én, lépek két emberemmel, erre megint az ellen lép. ??? Teljesen kiszámíthatatlannak éreztem néha, hogy ki fog lépni. Arra gondoltam, hogy ez talán a "reflex lövés/mozgás" (anno X-comban ez volt a neve), amit én is tudok használni. Azaz az AP egy részét feláldozod arra, hogy az adott ember az ellenség körmozgásában, reflexszerű lövést adjon le, ha egy ellenfél a hatótávjába lép. Ez így oké, én is használtam. DE! Nem hiszem, hogy a gép minden második emberét erre állítja be, egyszerűen túl sokszor volt, minden csatában, hogy léphettem egy, vagy két emberemmel jó esetben, majd a gép jött (nem mindig minden emberével), aztán jöttem én a maradék embereimmel. Ha valaki érti, mi alapján zajlott, akkor magyarázza el nekem, mert tényleg nem vágom. :)
Ezzel kapcsolatban még egy dolgot nem értek. Mikor az én köröm jön, akkor miért mindig csak azzal az emberemmel léphetek, akit a gép dob? Van egy sorrend és aszerint léphetek. Miért nem dönthetem el én, hogy a körömben melyik emberemmel, milyen sorrendben lépek? Komoly taktikai előnytől estem el így. Az is lehet, hogy bug volt, de nekem nem engedett embert váltani. Ez komoly gond egy taktikai játék esetén.
Az is kicsit buta megoldás, hogy míg a fegyver újratöltés elvesz egy csomó AP-t, addig a fegyverváltás nem. Sőt, az egész csapat inventoryjában turkálhatok és adhatom egyiktől a másiknak a cuccokat, akár gránátot, vagy fegyvert és semmibe nem kerül. Nem von le érte AP-t, holott javában zajlik a csata.
Lehetett volna több taktikai elem is az egészben, kapáslövés kevesebb AP-ért, célzott lövés, stb.
A világ, amiben játszódik nem éri el a fallout szintjét. Ezerszer látott helyszínek és frakciók (börtön, kannibálok, fosztogatók). Sőt, még kicsit túl is bonyolították. Nem biztos, hogy jól vettem ki, de például a vallás fanoknak két nagy csoportja van és abból az egyik, három alcsoportra oszlik és azok is hadakoznak kicsit egymással.. Felesleges volt ennyire elaprózni.
A játék második fele szerintem jobb lett. Kalifornia, Hollywood sokkal hangulatosabb környék és több a település is, mint Arizónában. Talán egy fokkal a küldetések is jobbak.
A véletlenszerű támadások a főtérképen utazva hamar idegesítőeké váltak és azok a pályák egyformák, van belőlük kb 5-6 és azok ismétlődnek. A játék második felében csak időhúzásnak voltak jók. Az ellenfelek IQ-ja sem a legjobb. Simán szétlövi a saját emberét, ha miatta takarásba kerül az enyém. :P Gránátot is odadobja, nem zavarja, hogy több embere van az adott helyen, mint nekem.
Amúgy sok a poén benne, hollywoodban érdemes elolvasni a temetőben a fejfákat. :) A vége főcím is jó hosszú, mert ahogy kivettem sok a poénos név ott is. De a humor nem kárpótolja az elbaltázott dolgokat. Bug az viszont van rengeteg. Mellékküldetések váltak megoldhatatlanná, dolgaim tűntek el (nem az óriás béka lopta el), sőt egy emberemmel valami történt, mert a játék felétől kezdve a mozgás távolsága 1-2 kocka lett! Nem volt túlterhelve, az ereje nagy, AP-je volt, nem volt semmilyen hatás, vagy befolyás alatt. Elvettem tőle minden cuccot, felszereltem mással, de semmi eredmény.
Hollywoodtól kezdve 9-en voltunk. Hét ranger, egy hapsi meg egy kutya. Az utóbbi kettőt nem tudtam irányítani, de harcoltak mellettem. Leléptek volna, ha megcsinálom a küldetéseiket, de inkább vittem magammal őket. Addig sem a fő embereimet lövik. :) A kutya egész erős, nagyot harap és alig találják el. Ha ő meghalt, mindig visszatöltöttem annyira megszerettem. :P
Talán a skill pontokat is túl bőkezűen osztja a játék, a végére volt olyan emberem, akinek 30 elkölthető pontja volt, de már nem kellett, mert kétféle fegyverből ki volt maxolva és már volt a csapatban mindenféle figura, nem sok akadály volt előttük.
Amit még nagyon sajnálok, hogy igazán gonosz nem lehettem a játékban. Ugye eleve rangerként indulsz. Lehet rossz döntéseket hozni, magára hagyni valakit, vagy keménykedni, de igazán gonosznak lenni nem. Fallout 3-ban például kiszabadítottam a rabszolgatartoktól a gyereket úgy, hogy nem vették észre, hogy én voltam. Utána elvállaltam a rabszolgatartóktól a küldetést, hogy hozok nekik szolgákat. Megkerestem a kiszabadított kölyköt, aki hálálkodott, majd elkaptam a haverjaival együtt és rabszolgát csináltam belőlük (újra). Szóval ilyesmire gondolok. :)
A fenti sok negatívum ellenére jó szórakozás, megvan a bája és körökre osztott harcrendszer egy nem fantasy RPG-ben! Végre!
Viszont maximum két végigjátszás van benne, olyan sok irányba nem lehet vinni az egészet. Most vagy az Ag centert mentem meg, vagy a másikat, ehhez hasonló elágazások vannak, de nem sok. Az meg, hogy a három vallásőrült csoport közül ki mellé állsz, olyan mindegy, mindhárom egykutya. :)
Azt mondanám, hogy szép kezdés (a wasteland 1-et hagyjuk most), és ha innen indulnak neki a folytatásnak, akkor lehet, hogy megszületik egy új fallout 2. :)