A mai áramszolgáltatók a apáink, nagyapáink, dédapáinktól elvett adókból épült fel. Amiket te fejlesztésnek neveztél, az jórészt csak arra szolgált, hogy ne legyenek leolvadó vezetékek a rendszerben. Mivel apám hálózati villanyszerelõként kezdte pályafutását, ezért van némi fogalmam a hálózati vesztességekrõl is. Tehát! Jól kiépített rendszernél csak a transzformátoroknál van veszteség, a vezetékek ellenállása nem számottevõ. Mostanában láttál-e olyan vezetéket a környezetedben amin a dér, vagy a hó megmaradt volna? Ugye nem? Azért, mert a hálózat alul méretezett és túlterhelt, ebbõl kifolyólag melegszik és sok a vesztesége. Mivel a hálózatbekötésnél kifizettették velem is és mindenki mással is a hálózatfejlesztés költségeit, milyen jogon szed még be mindenkitõl a szolgáltató erre is díjat?
Tudok róla, hogy a nem fizetõ ügyfelek díjtartozása is már be van építve a villanyáram díjába, ezért nem tud veszteséges lenni a szolgáltató! De nekem azért számláz magasabb díjat a szolgáltató, mert vannak akik nem fizetnek számlát? Tényleg igazságos ez? Ha a szolgáltató tudja, hogy a környéken nem fogják kifizetni a villanyszámlát, akkor áruld már el miért nem tesz le földkábelt a szolgáltató a fizetõ ügyfeleknek? Ugyebár a légkábelt könnyû megcsapolni, mert ahogy elment a szolgáltató szakembere a rendõrökkel, abban a percben visszaakasztják a karóra a lecsipkedett vezetékeket. Most ne jöjjön nekem senki azzal, hogy mennyibe kerül kiásni, meg engedélyeztetni a kábelezést! A kinnlévõségek többet nem vagy alig keletkeznének, tehát megmarad a nyereség, visszahozza a földmunka árát is. Egyébként is már el kellett volna kezdeni az áramszolgáltatóknak átépíteni a teljes rendszert a föld alá, hogy a környezetünk szebb legyen. Igaz a telefon, a kábel TV szolgáltatók sem nagyon igyekeznek a föld alá építeni rendszereiket, holott néhány helyen nem kell szakember hozzá, hogy lássuk, mennyire cudar munkát végeznek.
Tehát a már meglévõ áramhálózatot kellett volna csak fejlesztgetni az áramszolgáltatóknak, és nem kivinni a nyereséget az országból. Úgy gondolom tellett volna rá, de az extraprofit érdekében csak jól lelakták a hálózatunkat. Az új órával, ha meg is takarít a szolgáltató némi pénzt, azt akkor sem fogja tovább közvetíteni a lakosságnak. Mert ÕK nem ilyenek! Õk a profitot várják, továbbá még nem költözött be hozzájuk a Magyar Máltai Szeretetszolgálat.