Ez így igaz. Szerintem sincs sok helye a repülõknek.
Lásd elõzõ komment. Az A-10 és Szu-25 gépek fordulóköre a jellemzõ sebességi tartományuknan 3-4G terhelés mellett 1 km alatt van. A szuperszonikus vaádszok M0.8 táján az 1,5km-es forduló sugarat 5G-vel elérik. Szóval az eljátszható lenne egyes pályákon, hogy CAP-elnek a környéken, aztán behívód õket. Vagy, ha nagyon szûkiteni kell a légierõt, akkor felejtsük el a szuperszonikus gépeket és csak A-10 és Szu-25 maradjon.
Azért gondoljunk csak bele egy vadásznak a fordulási köre több kilométeres is lehet amihez még elég is lenne a pálya de ha hozzáállítják a légvédelmet akkor az lenne, hogy kezdõ helyrõl leszeded a szerencsétlen helit is vagy a vadászok lennének hallhatatlanok mert nincs ellenük légvédelem. Pont jól el vannak találva a távolságok, sebzések nem kellenek ide vadászok.
A videók alapján a pálya az kb. 6x10 km-es is lehet vagy nagyobb. Mivel csak csaptalégvédelem van betéve ezért vannak olyan zónák ahol várakozhatnak a gépek. (Számtalan modellezési formát el tudok képzelni.)
A csapatlégvédelem vs. helirõl meg annyit, hogy ha ilyennel összeakad a heli és már indítottak rakétát és vagy tüzel a AAA akkor térdre imára. Nos, a játékban nem egészen ezt láttam a videók alapján.
Ami nekem tetszett az a logisztikai része teljesen életszerû. Hiába nyomsz hatalmas támadást ha nem tudod üzemanyaggal és lõszerrel feltölteni idõben a jármûveidet akkor korán kifullad a támadás és ott fogsz állni egy helyben ha meg tudod bénítani az ellenfél utánpótlását akkor könnyedén nyerni tudsz.
A walktrouhg videókon meg azt láttam, hogy mindig pont akkor jön a support, amikor kell. Teljesen megrendezett az egész. Egy X-dik hullám után kifogyott a cucc. Kényelmesen megvárhattal, amíg elég pont termelõdik, azt az MI addig malmozott. Igen tudom, ott a multi.
Másik a felderítés. Itt hatványozottan fontos, hogy legyen felderítõd nem csak azért mert akkor nem tudod merre jár az ellen hanem mert könnyedén rajtadütnek mondjuk egy erdõbõl. Viszont ha nem vigyázol rájuk akkor hamar elveszted a csatát minden egységnek megvan a max limite, hogy mennyit hívhatsz le belõle minél erõsebb annál kevesebbet és annál többe kerül.
Én azt láttam a videókon, hogy totál RTS szintre degradálták az egészet. Mitõl lát messzebbre egy recon kerekes jármû, mint egy harckocsi? A valóságban mitõl is térne el az, hogy melyik lát messzebbre? A látószög kicsi egy harkocsiból, na de milyen optika van már benne...
Persze az is modellezési egy szemlélet, hogy a látószög x pásztázási idõt lefordítják a játékban látótávra, csak elég vicces taktikai helyezetkhez vezet ám ez...
Azt sem értem, hogy milyen döntés vezette a programozókat arra, hogy az ellenfél jármûvének meghibásodását kijelezze. Honnan a rákból tudod te azt, hogy mondjuk üzemképtelen a löveg? Apró, de igen zavaró hiba. Multiban fõleg.
Nem értem, hogy itt olyan dolgok modellezése elõtt borulnak le emberek, ami igazából a minimum követelémny lenne.
Nem flémkeltés a célom, csak valahol nem értem, hogy egy olyan RTS-t értékelnek szuperre a online lapok, ami tudja a minimium minimumát. A walktrogh videókon soha nem láttam azt, ami a valóság, a lehengerlõ VSZ mennyiségi fölényt. RTS-nek tényleg jópofa, de "legreálisabb" háborús játénak aposztrofálni vastagbõrõs. Ettõl persze lehet még szórakoztató.