Motorized decknél gyakorlatilag nincs harckocsi, csak ócska szarok 20-30-ba kerülõ õsrégi M48 és hasonlók. Lassúak, pontosság 0, páncélzat meg legfeljebb 7-9-es szembõl. Szerintem ezek olyanok, hogy bele se tedd a deckbe, csak viszi a slotot. Ez az ára a sok repcsinek. Az, hogy 1980 elõtti az összeállítás, az még rátesz egy lapáttal, de anélkül sincs komoly harckocsi emlékeim szerint.
Ez azt is jelenti, hogy szólóban az ilyen deck szerintem gyakorlatilag életképtelen. Egy igazi harckocsi és tüzérségi rusht a légierõ és a legjobb TOW egységek sem állítanak meg, csak ha nagyon béna a támadó és közel rohan az erdõhöz rambózni.
A legjobb példa a tegnapi meccsünk volt. A négy M1-em olyan szilárd falat alkotott, hogy semmi sem tudta leszedni õket a teljes lõszerkészletet elõtték és szanaszét cincálták az ellenfelet. TOW-os egységekkel ez reménytelen próbálkozás lett volna. Pár Konkurs szembõl betalált, de azt még kibírták. Na persze a tolatással és supporttal meg is lettek egyszer javítva. Meg amint láttam, hogy jön a rakéta, mentem vissza tolatásba és a tüzérség és a gyalogság megindult. A gyalogság, tüzérség és a város körüli támogató egységek harcát kellene még csiszolni, mert sajnos a tegnapi meccs azon ment el. Pedig nem sok híja volt.
Én amondó vagyok, hogy az ember vonuljon inkább vissza, ha tud és supporttal gyógyítsa az egységeket. Gyalogságot fillérekért megjavítja a teherautó, a hk picit drágább, de így is sokkal jobb. A FOB és a teherautók olcsóbbak, mint 400-500-ért venni négy csúcs harckocsit. Egy FOB 75 és 2 teherautó meg kb. 40. Ez mire elég? 4 harckocsit elég rendesen megjavít és feltölt egyetlen teherautó is, de kettõ egy fél HP-s 4 darabos szakaszt maxra gyógyít és 0-ról feltölt félig lõszerrel. Egy FOB meg két teherautót négyszer csontra feltankol. Eszméletlen költséghatékony, csak persze ez rush taktikával nem megy. Nagyon dinamikusan kell játszani és nem erõltetni azt, ami nem megy.
Ezért nem értem azokat a kinti fórumozókat és tutorial videókat, akik szerint a FOB haszontalan. Le kell csekkolni, de most már asszem utólag is lehethetõ. Tehát az elfoglalt területre, a front közelébe is lerakható. Ha ez így van, akkor elég durva elõnyt lehet vele szerintem összeszedni, nem kell ingázni. Egy perc alatt visszaérhet az egység, vagy a teherautók ingáznak marha gyorsan. Füst ellövése után mivel a harc megszûnik szinte azonnal szerelni kezdik a jármûveket és a FOB hatósugara elég combos. Szétlõni sem két pillanat, tüzérséggel reménytelen, napalmbol és Mk-84-bõl is kell neki vagy 3-4 sorozat. Ha ez nem megy, akkor persze marad az ingázás, de 28 Jupiter mellett nem egyesével mozgatnám õket - már most sem úgy teszem - hanem mindig kettesével.
A tüzérségnél meg a füst használata alap. Fura, de egy ellenséges rusht jobban megállít, mint elnyomás. Legalábbis szerintem. Ha nem lát, nem tud lõni, te meg vissza tudsz vonulni, akár egészen a szállító jármûvekig. A veszteségeket fillérekért pótolod és mehet vissza. Ja, és ekkor a felderítése is ugrott az ellennek, tehát visszavonulás közben nagyon durva csapdát tudsz felállítani, ha ügyes vagy. Saját egységet is érdemes beburkolni néha, ha pl. jön a heli és nincs légvédelmed.
Azt viszont csak most vettem észre, hogy a minimálisan drágább angol command vehicle mennyivel jobb. Irgalmatlan gyors terepen is.
A légvédelmi egységekre megtanultam vigyázni. A tengnapi hosszú játékban egyetlen egyet sem szedtek le csak a legvégén, amikor már minden mindegy volt.
6 db F-15A mellett nem kell túl sok légvédelem, de ezen lehet segíteni, kivágom az egy szem helit vagy a TOW egységeket és jöhet még egy slot.
Ha a légvédelem szét van szedve, akkor inkább a TOW jeep az, ami nem kell, hiszen puhatestû. Ellenben egy harci helit nem fog szétszedni egyetlen nem AAA/SAM egység sem. Tehát két slot felszabadul egy Jupiter még belefér.
Az olcsó vadászok meg akkora tömegben vannak, hogy még durvább gépeket is képesek elkergetni a saját front felett. Tegnap a négy F-5-öm elzavart egy Szu-27-est erõlködés nélkül. Persze lehet, hogy ez kivétel volt.
Tegnap csak egy nagyon gyors destructiont tudtam kipróbálni a deckkel, ahol alacsony kezdõ és végpontszámot állított be véletlenül a hostoló. A játék elején a két F-5 simán kordában tartotta a heliket és az olcsó csapásmérõket, mert légvédelemre az ellennek sem jutott már. Az F-15A meg aztán tényle söpört. (Peidg kvázi részegen játszottam.)
A deckbõl tehát, ha nagyon kell ki lehet szedni a helit és a TOW-os egységeket is, akkor lesz +3 slot. Talán egy felderítõt is, mert 8 darab elég sok, ha nektek is van, de lehet kisebb XP-s és akkor még több van egy slotban akkor már +4-nél vagyunk. A tüzérségbõl is a 2x4 sok, ha vigyázok és nem akarok nagy pergõtüzet, akkor egy slot 2+2 = 4 = 1 slot mellet már 5 felhasználható van. Ebbõl jöhet még egy Jupiter, ha szerinted kevés, de én kamiont sem nagyon vesztek már. 28 az irdatlan mennyiség. A maradék két slotból meg jöhet gyalogság.
A repcsis jenkis decknél szerintem a '80 elõtti beállítás nagyon kell, mert a jobb gépekbõl a slotonként +1 gép sokat számít. A 6 darab F-15A valami irgalmatlanul durva erõ. A fennmardó gépmennyiség viszont nagyon variálható. A fájó az, hogy a motorized beállítás miatt nincs napalmos gép. Gyalogság ellen sima Mk bombás gép kell, abból meg nincs sok, mert Intruder sincs és a többi NATO gébõl is csak a kétfajta nem túl olcsó F-16A-nak van. Mondjuk a gépágyú egészen jól mûködik néha még fedezékben levõ gyalogság ellen is.