Nálam a játékok felében a "semmibõl" elõkerülõ egységek támadják az entry pontot, ami a légierõs deckemnél egyenlõ a halállal. Sem légierõt behívni nem tudok és a tüzérségnek is annyi. Legutoljára helik nyomultak be és henteltek le mindent, a rejtõzkdõ COMM-ot is megtaláltak. Sík terepen nehéz lopakodni, de vannak bizony hegyes és erdõs és nagy térképek ahol még víz is van a térkép szélén. Ha nincs helis recon, akkor az ott repülõ heliket szinte semmi sem látja. Ja, és nem az utakat kell használni. Azóta mindig hagyok hátra egy felderítõ helit, mert a többiek nagyrészt hanyagolják a felderítést sõt, néha még légvédelmet is, hogy ilyen kóbor próbálkozással ne érjenek el semmit.
Szóval meg lehet csinálni csak irtani kell az ellen reconját vagy füstölni kell. Mivel a füst olcsó akár megtévesztõ füstöt is lehet lõni, ami eltakarná azt, ami ott lenne. Csak éppen nem lesz ott semmi. Csináltam már olyat, hogy elkezdtem befüstölni egy területet, az ellen onnan várt. Aztán ellenkezõ oldalról indultam meg a domb és erdõ takarásában 6 harkocsival meg lévédelemmel. Úgy elvertem ott az ellent, mint a kétfenekû dobot. Persze megtartani vagy elfoglalni nem tudtam a területet, de veszteség nélkül irtottam le egy rakás egyésget. Aztán visszavonultam és javítás. Döbbenetes, de a füstöt a legtöbb játékos nem használja, pedig eszémletlen durva, mert blokkol minden felderítést. Azt csinálsz mögötte amit akarsz, semmit nem lát belõle. A nem radaros AAA-re rálõve totál vak lesz, a MANPAD-ot és SACLOS-t kinyírja, tehát a saját helid viszont a város körüli területet szemügyre veheti és el is mehet.
Az elbújt gyalogság felderítése az ami nehéz épületben és egyedül ott érnek valamit. Sajnos még az erõdben is a nem sok vizet zavar kategóriát képezik, mert simán el lehet nyomni õket, ha egyszerûen csak sokan tüzelnek rájuk. Még, az erdõben belefutott hk. is lemészárolja õket sokszor, mert tûzerõ az van. Legfeljebb 1-2õt kilõnek, de a durvább hk-k nemigen érzik meg a kézi pct. fegyvereket szembõl...
Visszavonulni meg nemigen tudnak a gyalogosok, mert tetû lassúak és egybõl bepánikolnak. Én a legsikersebb játékaimban a gyalogságból kb. annyit tettem le, hogy a játék elején befoglaltam pár posztot és annyi. Ezért telik repcsire és supportra, mert VHC-t sem veszek.
Van három slot logisztika, és 3-4 slot tank. B cat deckben ez már mennyiség. Egy slotban van 11 db asszem lehetõ legnagyobb XP-s alap M1, ami nem a világ teteje, de azért a tömeg pact hk-kat leverik fõleg magas XP-vel. Döbbenetes, de magas XP-vel a gyengébb hk is egész jó, mert a találat csökkenti az ellen morálját, még ha alig sebez is. Namármost a 4 4XP-s NATO tankok elég pontosan lõnek álló helyzetbõl, de még mozogva is. Ha már szintet léptek és elitek, akkor meg az ellenél a fusson ki merre lát kategória jön.
Van még 2x8 max XP-s Chieftain Mk10 és passzióból tette me M60A3-at próbálgatni, meg azért, mert gyors és olcsóbb, mint az M1. Gyalogság ellen jó, mert a francia harckcsinál csak 10-zel drágább, de sokkal vastagabb bõre van. Gyalogságból talán négy slot van, amibõl lehet, hogy a végén már csak három lesz. Supportnál két slot német Roland 2, 1-2 slot AMX-13 arty és 1 slot rakétás. A többi mind repcsi. El fogok töprengeni olyan decken, ami esetleg a +1 XP-s repcsiket adja, hogy mennyire életképes. A B cat decckel sok régi, de magas XP-s gép jó lehet.
A kinti fórumon az egyik tag azt írta, hogy az XP nem ad plusz védelmet. Most vagy csak mákos voltam, de az max. XP-s A-6-ból valahogy mégis alig akart leesni akár egy is. Vagy csak mázlim volt tegnap.
A VHC kategória a játék leggyengébe része. Sokmindent kipróbáltam onnan, egyik sem volt jó semmire. A két szék közt a pad alá egységet. Vagy túl kevés van belõle - TOW-os jeep - vagy túl gyengék egyes jó tulajdonság ellenére. A Zippo lassú és minden egybõl szétlövi, a lángszóró meg olyan lassa tölt és tüzel, hogy eddig kettõnél többször egyszer sem tudtam lõni még akkro sem amikor hármasával jártak... Akkor tudtam velüke egy rusht megfogni, az úton levõ oszlop nyomott egy kéziféket. Aztán jött három A-7 és A-6. XD
Ha egy városban nem látsz semmit, akkor simán füstöld be menj közel és már a füst alatt mehet a zárótûz, hogy te tüzelj elõször mikor a füst eloszlik. Ha meg lehet, akkor kerüld ki a várost. A legtöbb pontot el lehet foglalni úgy, hogy városhoz nem mész közel. Ha van huzalos pct. rakéta, akkor tolatva vissza lehet vonulni, ha nem fejjel mész a falnak. Van olyan huzalos rakáta, ami még a hk. lövegnél is kurtább lõtávval bír.
Nekem volt olyan harckocsim, amit vagy 6-8 találat ért, mert állandóan megjavítottam. Az ellenfél supply-ja meg blokkolható, tehát an inf. elõbb utóbb kifogy a lõszerbõl... Utána hent...
Bár még nem próbáltam, de lehet hogy a heli is tud a füst mögé nem irányítottan rakétázni. Ha más nem, akkor az ellen SAM / AAA egységei közül néhány füsttel kinyírható. A kimasírozó egységet meg nem irányított rakétával bizony lestunnolja két heli - szutyok és olcsó is - a SAM nem tud indítani. Aztán jön a huzalos vagy más raktéa a helirõl és bye-bye SAM. A AAA az persze gond. Nekem kapták már le Roland 2-et így. Jött három heli, egyet leszedett, de a másik kettõ kicsinálta. Mivel nem volt küzel AD sem vadász, a helik lehenteltek szinte mindent. Három harckocsit, gyalogságot.
Helik ellen egyégként az olcsó csapásmérõ gépek jók, mert lassúak és hamar rájuk fordultak. A gépágyúval meglepõen jól irtják õket.
A légvédelem felderítése meg egész simán megy, nekem legalábbis. AAA, SHORAD és Buk kiszúrása helinek rutinfeladat, csak nem az térképen átzavarva kell velük repkedni hanem fûrészfogazva elõre lassan. A AAA veszélyes, de a mozgó rakétás SAM elõl mindig el tudtam meneülni. Volt olyan fél órás játék, ahol összsen három helimet szedték csak le összesen és a felderített és megsemmisített légvédelmi egységek száma bõven tucat felett volt.
A tüzérségbõl a rakétás tüzérség igenis jó, csak máshogy kell használni, nem kell beõle 2-3-4-es csoport és akkor nem is eszi meg két perc alatt a logisztikát Egy rocket igen masszív területet fog le. A bibi az, hogy NATO oldalon nem sok van. Van az MLRS és van valami német. A B cat. deckbe viszont MLRS nincs is sajna... A német rakétás egységgel 8-10 sortüzet simán le lehet adni egy német Jupiterbõl. B kat. deckeb 2 slotból veszel 28-at. A FOB nem kell.
A játék nehezen, de tanulható. Tegnapig emberemlékezet óta nem volt egy gyõzelmem sem. Tegnap meg zsinórba kettõ és a harmadiknál csak a disconnect mentette meg az ellent. Meg kell találni a neked fekvõ játékstílust. Mivel a valamire jó vadászok nagy része drága, ezért sikeres a baromi erõs csapásmérõ gépes deckem, mert a légvédelem viszont nemigen fogja meg a erõs tüzérség, jó recon és sok nagy öklû gépet.
Tegnap volt olyan, hogy 6 (!) légvédelmi egységet irtottam ki úgy, hogy egy gépem sem veszett oda csak megsérült két darab gépem, de az A-7 és A-6 gyorsan javul. A bombás egységek magas XP-val eszméletlen pontosan oldanak, az A-6 bombái nem egy szétszórt vonalba, hanem egy sûrû, ovál szerû masszába mennek. B deckeben max XP-s (!) A-6-ból is 3 darab van egy slotban. Medium ECM-mel azért tömegesen elég jó túlélõk. Elsõnek mindig az A-7 megy, ami napalmmal meg ha nem is öli meg, de garantáltan sstunnol mindent.
A legnagyobb veszély sajnos a kretén csapattárs. Ha hülyeséget csinál és nem kooperál veled, akkor esély sincs a gyõzelemre. Az utolsó gyõzelemnél olyan térkép volt, hogy a második behívó pont közel volt. Azonnal elfoglaltam és nyílt terepen hagytam a COMM egységet, és a csapattárs oda hívott be egy rakás egységet, nem az alap indulási helyre. Aztán persze feladtam a területet kb. 1 percre, amíg el nem bújt a COMM, de az, hogy a második zónába jött be egy rakás egység, azzal lényegében vittük a balszárnyat.
A társ ment elõre, de egy városnál ellenállásba ütközött. Kért légi supportot, mire kérdeztem, hogy látott -e légvédelmet. Reaktció? Megjelölte a felderített Tunguzkák utolsó helyét sõt, is és kérésre azokat lõtte szét, amint felbukkantak a saját veszeségre és páncélos ellentevékenységtõl függetlenül. Miért? Mert beláttam, hogy inkább bevállalja azt, hogy elveszít némi hk mennyiségt. Aztán jöttem én. Rázendített a tüzérség és jött a légierõ. Mondanom sem kell 1 gép elvesztésével 3 (!) Tunguzkát szedtünk le. Onnantól fogva vége is volt a játéknak, mert a hordányi A-6 és A-7 gépek térütek és fordultak és irtottát az ellent. 10 percen belül meggyertük az 1200 (!) pontos conquestet. Persze mákunk is volt, mert nem volt ellenséges vadász. Mondjuk négy A-7 akár még egy komolyabb vadásszal is szembeszállhatott volna. Ekkor még csak két olcsó Harrier volt két AIM-9-cel a deckben. Mondjuk ezek közel kerültek MiG-25-höz és manõverezõ légiharcban egyet leszedtek a másik meg inkább olajra lépett.
Szóval nem rossz ez a játék, csak sok kudarc az embereknek kedvét szegi. Meg a disconnect... Ha belejön az ember, akkor nagyon addiktív a cucc. Szeritnem miden hibája és hülyesége ellenére ez ma az RTS-ek királya.