Akkor mégegyszer: ha plussz pénzt kell azért fizetnie a vevõnek, hogy plussz garanciát vállaljon a gyártó, akkor igenis nem bízik meg a gyártó a készülékében. Hiszen azzal, hogy plussz összegeket szed be a garibõvítésre, a saját kockázatát csökkenti, ergo túl kockázatosnak tartják, hogy a normál áron több garanciát adjanak. Ennek a megoldásnak van gyakorlati haszna is a gyártók részérõl: mivel nem túl sokan veszik meg a garibõvítést, ha kisül az 1 év után, hogy a készülék valamilyen hibával küzd (lsd. pl. ha elkezdenek dögleni a túlmelegedés miatt), akkor csak azoknak kell kicserélniük, akik megvették a bõvítést és nem kell milliókat költeniük valamennyi megdöglött készülék cseréjére. Ráadásul ez egy szinten átverés is, mivel a garibõvítési lehetõségeket nem igazán reklámozzák, így sokan ezért is nem veszik meg.
Ráadásul ez a megoldás nem is túl elegáns megoldás a gyártók részérõl, tehát ezzel minõsítik is magukat. Van olyan gyártó, aki ugyanígy csökkenti a saját kockázatát, de azt mondja, hogy a felárat beleépíti a termék árába és így kicsit drágábban, de több garival adja. Ezt általában elfogadhatóbb a vevõknek.