Akkor most hadd cáfoljam meg én a te gondolatmenetedet.
A garancia lényege, hogy mennyi kockázatot hajlandó vállalni egy cég adott termékére. Ahhoz, hogy kockáztasson, bíznia kell a termékben, hiszen különben nem vállal rá többet, mint amennyi kötelezõ.
Ha a cég azt mondja, hogy plussz felárért ad plussz garanciát, semmiféle kockázata nincs, hiszen a felárba lényegében belekalkulálja az esetlegesen felmerülõ költségeket. Tehát lényegében annyi történik, hogy mikor te megveszed a plussz garit, elõre kifizeted a javítási díjat. Ebben a cég semmit nem kockáztat, mivel a legtöbb esetben nem érvényesítik a plussz garit, mivel nem hibásodik meg a készülék. Ha meg kifognak egy szériahibát, a korábbi felesleges bõvítések díja simán fedezi azt a veszteséget, amit az esetleges teljes csere jelent a garibõvített készülékeknél. Szóval a cég nemhogy kockáztat, még nyer is a plussz garikból.
De nézzük meg példában: a Samsung 2 év garival árusítja a Galaxy szériát, ergo ha valami balul sül el, kockáztatják, hogy akár a teljes szériát a saját költségükön cserélniük kell. De mondhatok ennél jóval olcsóbb készüléket is, pl. a személyes kedvencemet, a Prestigio-t, aminek az ára töredéke egy iPad2-nek (tudom, kisebb képernyõ, stb.), viszont a gyártó bevállalja a 2 év garit.
Ezzel szemben vegyük az iPad2-öt (mert ugye szerintetek ez a két készülék van 1 kategóriában). Nos, a készülék egyezõ áron megy a Samsung-gal, mégis az Apple csak 1 év garit (azaz a kötelezõ idõt) hajlandó bevállalni. Ha ennél többet akarsz, fizesd ki elõre a felmerülõ költségeket. Itt megjegyezném, hogy ráadásul ha nincs garibõvítés, gariidõn túl az alkatrészek ára drasztikusan nõ.
Tehát összefoglalva: a fizetéses garibõvítéssel a cég nem vállal kockázatot, mivel az lényegében egy elõre fizetés. Ergo a cég nem bízik meg annyira a saját termékében, hogy bevállalja azt a kockázatot, ami egy esetleges szériahibából eredhet.
Ennél érthetõbben aztán tényleg nem tudom ezt levezetni...