Bizonyítékot akarsz? Olvass vissza, valahol egy Apple iPad3 tulajdonos már itt is írta, hogy igen komoly melegedést tapasztalt, olyat, hogy égette a kezét. Ez azért szerintem nem 34-35 fok környéki hõmérsékletre utal... Vagy nézz fel az Apple fórumára, ahol volt olyan vevó, aki arra panaszkodott, hogy a készülék mindenféle behatás nélkül túlhevült (nem túlmelegedett, azaz a külsõ tényezõ hatására elérte a kritikus hõmérsékletet, hanem ténylegesen túlhevült, azaz egyszerûen nem ad le annyi hõt, hogy magától ne érje el a kritikus hõmérsékletet).
De tovább megyek, a cikkben is ennél jelentõsen magasabb (konkrétan 46,7 fokos) hõmérsékletrõl beszélnek, amire az Apple közölte, hogy normális hõmérséklet. Azért megkockáztatom, ha a készülék doboza ilyen hõmérsékletû, akkor a belsejében ennél valamivel magasabb hõmérséklet uralkodhat (konkrétan ha a mûanyag doboz így felmelegszik, akkor a belsejében legalább 60 fok körül kell, hogy legyen a hõmérséklet). Egyébként a cikkben ott van az általam a másik forrásból hiányolt hõkép is, amin azért elég érdekes árnyalatok látszanak, amik eléggé ellentmondanak annak az állításnak, hogy a 2. és a 3. generációs iPad között nincs jelentõs hõmérsékleti különbség.
Megjegyezném továbbá, hogy még a cikkben szereplõ 4 ,szintén független tesztcsapat sem tudta eldönteni, hogy valós-e a probléma vagy sem, egyikük azt mondja, hogy igen, a másik meg azt, hogy nem (mondjuk a holland forrás elég érdekes tesztet hajtott végre, 5 perc alatt szinte semmit nem lehet lemérni, nemhogy egy terhelési tesztet végrehajtani).
Garanciára visszatérve: nem ingyenes nemzetközi garancia kell, hanem kockázatvállalás, azaz a gyártó ne csak az alap garanciát vállalja. A garanciakiterjesztés továbbra sem ér, hiszen mint mondtam, az csupán annyi, hogy elõre kifizeted a szervizköltséget. Tehát ez nem garancia, hanem vedd úgy, hogy elõrefizetés. A véleményem tehát nem változott, az Apple egyszerûen nem bízik meg annyira a saját termékében, hogy kockázatot merjen vállalni. Márpedig ha úgy vesszük, hogy a garancia a cég saját kockázat és a cég a termékét azzal tudja minõsíteni, hogy mennyi kockázatot vállal be rá, akkor bizony nincs mit csûrni-csavarni a dolgon, egyszerûen nincs bizalma a saját termékében, hiszen nem mer kockáztatni. Nem véletlen az a mondás, hogy "The bussiness is the risk", azaz az üzlet maga a kockázat. Ha ténylegesen bízna a termékben, akkor megadná a saját kockázatára a plussz garit és nem a vevõnek kellene elõre fizetnie úgymond bõvítésként.
Azt nem mondom, hogy ténylegesen rosszabbak az Apple termékek statisztikái, mint más termékeké (bár tény, hogy nem sok más terméknél lehetett olyat olvasni, hogy a termék felrobbant vagy kigyulladt egyértelmû túlhevülés miatt). Lehet, hogy tovább is tartanak ki, errõl szintén nem tudok mit mondani, mivel én nem engedhetem meg magamnak az Apple termékeit. Amit viszont biztosan tudok, az az, hogy többet sikerölt már tesztelnem, láttam már felrobbanó iPod-ot is (állítólag hibás szériás volt az aksi, de tapasztalataim szerint az ilyen hibák már a minõség-ellenõrzéskor ki kell, hogy derüljenek), de igazából összehasonlításkor nem találtam olyan tényezõt, ami indokolná az árát meg a nagy reklámját. Valóban, aksiüzemidõben az elsõk (bár mindehhez nem tudom, hogy maga az aksi milyen élettartammal bír), a legtöbb vetélytársukat teljesítményben is megelõzik, mindezek ellenére ott van a garanciavállalás és a mindenféle segédeszközös bõvítési lehetõség kérdése, ami viszont elég komoly negatívum.
Összegezve a dolgot: sok új infót megtudtam ugyan az iPad-ról, de még mindig annyi negatívumot látok, hogy nem látom megalapozottnak azt a hatalmas rajongótábort, akik annyira szeretik az Apple termékeit.