A CarX Technology által fejlesztett engine-rõl van szó, amelynek fejlesztése már hosszú évekkel ezelõtt elkezdõdött, és az elsõ kipróbálható változattal még 2008-ban jelentkeztek a készítõk.
Azóta szinte minden terülten fejlõdést ért el a team, így kezd összeállni egy meglehetõsen komplex versenyszimulációt biztosító motor, ami lehetõséget ad olyan csapatok számára, akik már régóta tervezik, hogy belevágnak egy komplett versenyjáték elkészítésébe.
Az elmúlt idõszakban számos olyan funkció bekerült a fejlesztés alatt álló engine-be, ami akár az ismertebb játékfejlesztõk fizikai motorjaival is képes lehet felvenni a versenyt.
A CarX nemrég megjelent új, 2.0-ás változata a korábbiakhoz képest továbbfejlesztett gumifizikát tartalmaz, ami ráadásul a vizuális deformációt is támogatja. Ezenkívûl a kocsiszekrény tehetetlenségének szimulációja is magas szintet képvisel.
A csapat szerint a Force Feedback is sokat fejlõdött, ami a visszacsatoláshoz szükséges adatokat többek között az abroncs, úttal való érintkezési felületének mértékébõl kalkulálja.
A CarX ráadásul számos grafikai engine-be integrálható, mint például az egyre népszerûbb Unity3D!
Egy próbát megér a legújabb tesztváltozat, amely során ízelítõt kaphatunk a fizikai engine-ben rejlõ lehetõségekrõl!
Ha tehát kedvet kaptál egy kis száguldáshoz, akkor látogass el a következõ weboldalra: carx-tech.com