Quartermaster szerepet próbálgatom újabban, azzal is egész jól el lehet szórakozni.
Amióta tudom, hogy a szingularitáshoz való nehézlézerek szétlövik a bezárt ládákat is, elég robosztussá váltam, szinte mindig van fegyverem, ha kell. Mondjuk némi fáziskésés mindig van, pl tegnap mire megszereztem a fegyvereket, már fel is robbant az atombomba, amit a szindikátus ügynökök hoztak.
A módszer az, hogy el kell menni az aszteroidára bányász-ûrruháért, aztán annak a segítségével, a bányászsikló dokkján, a szemétkilövõn, vagy a szemétégetõn keresztül ki lehet menni az állomás külsõ részére, és mint egy színesfémgyûjtõ, le lehet vágni a generátor sarkáról az egyik nehézlézert. Abban a játékban, amibõl a lenti képet linkeltem, kiderült, hogy három emitterrel is vígan elvan a szingularitás, nem szabadul ki.
De azért jellemzõen csak akkor lopom el, ha antag vagyok, vagy tényleg drasztikus helyzet van, és felborul a rend az állomáson.
A szállítmányozó részleg elég lojális és megértõ banda, szemük nem rebben, amikor beállítok egy nehézlézerrel, vagy meghekkelem a terminált, hogy csempészárut is rendelhessünk. Gyakorlottak a hely elbarikádozásában is, éltünk már túl AI hatalomátvételt, szektát, lázadást is úgy, hogy nálunk attól még relatíve nyugodtan folytak a dolgok. Na meg ott van a vigaszdíj is, hogy ha robban az állomás AI vagy szindikátus miatt, akkor mi azért mindig el tudunk menekülni a bányászsiklóval az aszteroidára, és ott túléljük az esetet.
Alapvetõen lazítós meló ez a szállítmányozás, nem kell kapkodni. Fõleg QMként, ha lelkesek a cargo techiek, akkor szinte nem is kell semmit csinálni, csak rádión irányítgatni õket. Persze vannak, akik nem értik a rendelés lényegét, és képesek fémet meg üveget rendelni úgy, hogy egy bazinagy üveg és fém aszteroidánk van a szomszédban, de hát õket is meg lehet regulázni.
A bányászok is elég furán dolgoznak. Én bányászként kb tíz perc alatt be tudok gyûjteni 20-25 egységet minden ritkább anyagból (gyémánt, arany, ezüst, urán, plazma), régebben még RDként is megoldottam magamnak az ellátást. Ezek meg elbányászgatnak fél-háromnegyed órákat egyhuzamban, aztán a meccs szempontjából bõven elkésve leszállítanak annyi anyagot, amit tíz meccs alatt sem lehet elkölteni...
Erre majd a továbbiakban nagyobb hangsúlyt fogok fektetni, eddig nagyjából nem szóltam bele, mit csinálnak, pedig QMként ez is feladat.
Összességében ez is jó buli. Lehet találni feladatot, meg el is lehet lógni az egész mûszakot, meglehetõsen sokoldalú és szabad szerep ez.
Ezzel végül összeállt a három mentett karakterkoncepcióm, kedvemtõl függõen tudok egy pillanat alatt váltani a három egész eltérõ karakter közt. Van egy karakterem, aki elsõsorban head pozíciókra hajt, RD, CE, CMO, mellette néhány alacsonyabb szintû meló ezekben a részlegekben. A másik karakterem középkategória, vegyész, robotikus, tudós, virológus. Szintén technikai melók, de nem vezetõ pozíciókban. A harmadik ez a mostani lett, civil munkákkal. QM, cargo tech, bányász, séf, botanikus, és a kakukktojás detektív, ami ugyan szeku, de marginálisan civil fele.
Persze a kör eleji random szereposztás miatt nem lehet garantálni, hogy azt is kapom, amit szeretnék, és lehet, hogy vudu és semmi valóság alapja nincs, de én úgy veszem észre, hogy minél hamarabb redizik az ember, annál valószínûbb, hogy megkapja azt a munkát, amit beállít. Ezért hajtok az azonnal redizhetõ karakterekre...
Most már több, mint egy éve játszom ezt a játékot, és nem unom. Ritka az ilyen.