Azt ugye vágod, hogy a jelenlegi autókban lévõ "oprendszerek" is lefagynak idõnként? A különbség az, hogy ez egy jelenlegi autóban pár tized másodperces motorkihagyással jár, mivel pár tizedmásodperc alatt újraindul a cucc. "Modernebb", több dolgot kiszolgáló OSnél meg ez másodpercekig fog tartani, ami alatt az illetõ simán meghal ha mondjuk kamiont elõzött.
Ráadásul ha egy programsorra átlagosan ugyanannyi idõt fordítasz, akkor a programhibák száma kb négyzetesen fog nõni. Vagyis sokkal több idõt kellene fordítani soronként egy sokkal bonyolultabb program elõállítására - szerinted melyik cég vállalja azt be hogy az autó elõállításának 90%-a a rajta futó szoftver, a hagyományos fejlesztés meg csak 10% lehet a költségvetésbõl? Ennek kb úgy volna realitása ha 1 szoftver futna az összes új autón, ami meg minimum utópia.