"A masodik (az autot vezeto) rendszere sem raknak desktop os-t, mert egy program fut rajta, az ami vezeti a jarmuvet."
Az tökmind1 hogy oprendszert egybeépíted-e a rajta futó szoftverrel. Egy olyan program, ami kamerákat, radarokat, tököm tudja milyen perifériákat (erõforrásokat) kezel hibakezeléssel, mindennel együtt az már kvázi egy oprendszer. Az hogy minden félhülye nem írhat rá programot, hanem csak egy speciális softot futtat, az lényegtelen. Az ilyen cuccot még mindig jobb egy atomstabil mikrokernel + rajta futó bonyolult programmal megoldani, mert a mikrokernel felügyelheti, és szükség esetén újra tudja indítani a rajta futó millió soros bonyolult programot. Ha az egész miskulancia megfagy, akkor meg semmi se lesz, ami újraindítsa - legfeljebb külsõ érzékelõkre lehet hagyatkozni, amik majd "megnyomják a reset gombot", ahogy ez az alacsony szintû vezérlõ szoftvereknél is van. És egy millió soros autót vezetõ szoftvernél ennek jóval nagyobb az esélye mint egy ECU, ESP vagy ABS szoftvernél.
"Megbizthatosag tekinteteben a jarmufedelzeti rendszerek kb. annyi karbantartast igenyelnek mint egy repulogep feldelzeten levok. Azokat sem szoktak garazsban tartani es repules kozben fent eleg hideg van es neha vizes is az adojaras, megis mukodnek."
Egyrészt a repülõgépeknél van olyan szerviz, amit _minden_ repülés után kell végrehajtani. De a legritkábbakat is kb 1000 üzemóránként. Ez valójában kb 1500 valós órát jelent (mivel a gépek kb 2/3 része folyamatosan repül), vagyis kb 2 havonta szétborítják a repülõgépek számítógépét is. Autónál ezt ki vállalná, akár csak 2 évente is? Kinek kellene ilyen gyorsan megbízhatatlanná váló autó?
Másrészrõl egy (személy)autónál +100kg mûszerfûtés, párátlanítás, stb jelentõs fogyasztás növekedés, repülõgépnél meg közel semmi (-1 utas az 500-ból). Harmadrészrõl a repülõgépeknek forgalmi helyzetet nem kell megoldaniuk, így a vezérlésük is borzasztó primitív egy automata autóhoz képest.
"A legtobb android-os rendszerben csak SSD van es egesz jol birjak. A google altal keszitett os az android, ami belul egy sima beagyzott linux. Vajon mit hasznalhat a google a sajat autojaban? :-)"
Egy mobil oprendszert, amely gyakorlatilag semmit se csinál egész nap butaság olyasmivel összehasonlítani aminek másodpercenként több 100 mintát kell vennie a környezetébõl és azt feldolgoznia. Futtass Androidon mondjuk valami CAD alkalmazást folyamatos renderrel, és nézd meg hány nap alatt lesz kuka a készülék.
"Szoval a muszaki problemak mar reg meg vannak oldva"
Nem, nincsenek. Ami van az egy mûködõ prototípus, vagyis az elv mûködik, de még borzasztó sok mûszaki problémát kell megoldani addig, mire a cucc sorozatgyártásra érett lesz. Jelen formában csak olyan cuccokba beépíthetõ, ahol sem a gyakori ellenõrzés, sem a nagy súlytöbblet nem okoz gondot, vagyis nagy jármûben, ahol a sofõr fizetést kap, és ebbõl a megtakarított pénzbõl a plusz karbantartást, fogyasztás lehet fizetni. Ahogy van már linuxos traktor - mert ott az a plusz 20 kiló tökmind1 - úgy lehet linuxos kamion, meg BKV busz - akár holnap is. De nem személyautó, mert ahhoz az egész ötlet éretlen.