Ki vagytok akadva a gépigényen, pedig ha így tesztek kerékkötõi vagytok a fejlõdésnek. Biztosra veszem, hogy ennek a gépigénynek megvan a maga oka, persze a 16 GB-os marhaság kivételével.
Most ezen vagytok kiakadva, 2 év múlva meg egy irodai gépben is 4 GB lesz az alap (már tavaly 2 GB-al és kétmagos procival szállítottuk õket!) egy gamer gépében meg 8 GB lesz a minimum.
Ahhoz, hogy minél realisztikusabb grafikát kaphass értelemszerûen egyre komolyabb számítási teljesítmény szükségeltetik. Nyilvánvaló, hogy R* mindig is igyekezett ebben az élmezõnyhöz tartozni (GTA részek, Red Dead Redemption, GTA5, és most a Max Payne).
Eleve akkor realisztikus egy város, egy sandbox, ha nem popupol folyamatosan a képedbe az szgk/nép/élõvilág. Ezt valahol el kell tárolni és minél magasabb minõségû textúrát kapnak az emberek, jármûvek, épületek, tárgyak, élõvilág, annál nagyobb TÁRTERÜLET szükségeltetik. Ez magyarázza a 35 GB-is igény jó részét, ebben holtbiztos vagyok (no meg a számos lokalizáció, a rengeteg szinkron, zenék, etc.)
Amikor a város közepén mászkálsz nem árt, ha nem csak a szomszéd utcát látod (sniper téma?), hanem távolba is ellátsz és nem csak mosott LQ textúraként, szinte vázként jelennek meg a távoli objektumok, hanem akár rázoomolható mértékben. Ehhez pedig k. sok VGA memória és persze RAM szükségeltetik, meg jó gyors háttértár, mert azt valahogy illik is popupmentesen be is tölteni.
A GTA4 esetében pl. ha emlékeztek rá, volt egy csúszka, amivel a VGA memóriádnak megfelelõen tudtad belõni kvázi a látótávolságot. Nekem már akkor 2 GB-os VGA-m volt, egy anno komoly GPU társaságában, de bizony nekem sem volt fenékig tejfel az élet 1920x1200-ban anno.
Röviden: A látványhoz erõforrás kell, sohasem elég belõle!
Jogos a meglátásod IMI a ruhákkal kapcsolatban, de szvsz az még mindig másodlagosabb, mint maga a közeg amiben mozogsz. Nyilván én is boldog lennék, ha a poratkákat is látnám a karakterem szövetkabátján, de ez még sajnos évtizedek kérdése :-/
Az, hogy arra mennyire van igényetek, hogy minél realisztikusabb legyen a grafika az egy másik kérdés.