Elfelejtették a cikkben kihangsúlyozni, hogy itt a tehergépkocsik útdíjáról van szó (D2-tõl felfelé)...
Személyautóra csak autópályán kell fizetni, de még ott is van sok D1-re díjmentes szakasz.
3,5t max. össztömeg feletti (azaz D2 és felette) teherautókra az autópályákon kívül egyéb gyorsforgalmi utakon is mindenütt, de egyre több fõútvonal szakaszon is útdíjat kell fizetni. Ráadásul fõútvonalakon éppen a nehezen, vagy szinte sehogy sem elkerülhetõ szakaszokról (teherforgalmat is bonyolító határátkelõ, hidakon átvezetõ szakaszok stb...) van szó. Legtöbb fuvarozó cég így rá van kényszerítve az éves díj megfizetésére még akkor is, ha csak egy-két rövidke fizetõs fõútvonal szakasz (pl. éppen egy folyóhíd) esik rendszeresen az útjába... Ugyanannyit fizet, mint aki rendszeresen autópályán szállít Szeged-Sopron között...