Teljesen mindegy, hogy a céget adóztatod percenként 2 forinttal, vagy a terméket, a végeredmény ugyanaz.
Ha egy cég nem akarja áthárítani az ügyfeleire az adót, akkor 2 forinttal olcsóbban számolja a perceket, így ugyanott van, mintha õt adóztatnák.
Elvégre x = (x-2) + 2
Ugyanígy fordítva: ha a céget adóztatják és át akarja hárítani az ügyfeleire, akkor megemeli a percdíjakat.
Persze kommunikációs szempontból könnyebb a telekom cégeknek, mintha közvetlenül õket adóztatnák, de ezen már nem múlik semmi. Nálunk ha egy cég valamit drágábban akar adni, akkor drágábban adja, ha kell, akkor a "romló befektetõi hangulatra" hivatkozik, vagy a rossz idõre, vagy akármire.
cateran:
A hangulatkeltõ összeesküvés elméletekrõl annyit, hogy elõtted is ott a lehetõség, hogy feljelentést tegyél, ha bûncselekmény gyanúja merül fel benned, névtelenül még csak bizonyítanod sem kell semmit. Addig viszont hagyjuk a béna vádaskodást a fizetett képviselõinkre.
Ami a profitot illeti: vannak költségek, vannak bevételek és vannak adók.
profit = (bevétel - költségek) - adók
Tehát ha növeled az adót, akkor csökken a profit. Az már a cégen múlik, hogy benyeli-e az adó növekedést, vagy áremeléssel növeli a bevételeit. Az meg a piacon, hogy erre nyílik-e lehetõsége.
Ezt még annak sem nehéz megértenie, aki szándékosan nem akarja megérteni.