Nem realisztikus, csak összetettebb, több lehetõséget ad. Több az elérhetõ egység, nagyobb a pályaválaszték, több a lehetséges taktika. Cserébe tizedannyiból készül mint a CoH, ami csúnyán meglátszik a production value részén, Faces of War óta a MoWAS jelentett valami elõrelépést, illetve a MoWAS 2 fog, de nyilván nem annyit amennyit a CoH2 árából kihozhatnának.
Csak szegény CoH2 meg épp a "nagyközönségnek tetszés" alapján van visszafogva, tervezték anno hogy a fizikának is nagyobb szerep jut, hogy betesznek egy igazi line of sight modellt, egyéb fejlesztéseket, aztán valahogy minden újítási szándék eltûnt, ami maradt az töketlen(a jelenlegi LoS rettenet, a havazás is balul sült el, nem is erõltetik)maradtak a CoH alapok DoWII szerûvé alakítva, és végén a Sega belerondított a DLC spam taktikájával.