Egyébként pont jó példát hoztál fel, csak nem úgy ahogy te gondoltad.
Gépi sakknál a játékos leghatékonyabb megverésére törekszik a program amennyire a felépítéséből telik. Társas sakknál megválaszthatod ki ellen játszol és hogyan, akár órákig elbaromkodhattok a táblánál egy játékkal, ha élvezitek.
Random CoH2 multi, főleg a ranked matchmaking, arról szól, hogy ki milyen gyorsan tudja elharapni a másik torkát, minden játékhibát, pálya, egység, és frakció kiegyensúlyozatlanságot maradéktalanul ki fognak használni, hogy végül minél gyorsabban porba tiporhassanak és kiröhöghessenek a végén. Ha könnyedén le is nyomod őket, akkor is egy gyors és nem feltétlen élvezetes játékon vagy túl. Ha társaid vannak az külön öröm, mert bárki akár a legkisebb hibát véti a szerintük tökéletes build order és taktikai egység elhelyezés-alkalmazás szintjén, máris jön a szidás, és adott esetben a ragequit(lásd még fentebb it a topikban).
Gép ellen játszva viszont beállíthatsz mindent a kedved szerint, ha szívatni akarod magad, ott is magadra ránthatsz 3-4 legerősebb ellent, de egy átlag játékban te választod meg hogy és meddig játszol, ha kedved van bevéded a fél pályát és 3 órát elszüttyögsz, ha sietnél végigmész rajta mint egy bulldózer, de pont úgy játszhatsz, ahogy épp úri kedved tartja, és még a társak sem fognak lelépni, ha nem spamolsz conscriptet meg Köenigstigert. (ami egyébként nem királytigris hanem bengáli tigris)