Nekem továbbra is az a legnagyobb bajom az AI-val hogy bugos. Már Dark Crusade óta, csak most nincs még Dawn of Skirmish AI Mod, hogy helyrepofozza.
Elején még jó, agrsszív, pofátlan, állandóan zaklat, és folyamatosan mozgatja az embereit mint egy hangyabolyban, feltekerve pedig akkora erőforrás bónuszt kap, hogy dobálja a Párducokat mintha ingyen lenne. De counterekkel nem tud nagyon bánni, simán beszalad páncéltörő ágyú géppuska elé, és nem ritka hogy elfogy a pályán tartózkodó gyalogsága, mikor el akar mindenáron foglalni egy területet, és ott két géppuska egyenként szétszedi őket. Na ilyen sima CoH-ban jó 8 éve nem volt(amíg az Opposing Fronts szét nem @szta), mindig keresett alternatív utakat, ha nagyon muszáj volt, akkor összeszedett gépjárművet nagy rakás embert és támogató képességeket és áttöréssel próbálkozott. Illetve mint írtam néha egyszerűen megzakkan, szövetséges úgy gondolja és 15. perctől nem gyárt egységet, ellenség csak és kizárólag egy féle egységet, pl páncéltörőket gyárt, esetleg csak képességeket, és behívható egységeket használ, és nem gyárt semmit, vagy nem pótolja a szakaszainak a hiányait.
Úgy néz ki ősi román szokás Relicnél bénán kódolni az AI-t(Dawn of War 2-ben, Tales of Valor után CoH-ban, CoH2-ben hülyeségei vannak, Opposing Fronts, Dark Crusade erősen, mármár használhatatlanul bugos volt, Soulstorm-ban konkrétan nem működött a skirmish AI!!), mintha 2006-os sima CoH csúcsa után tényleg csak szar munkát tudnának kiadni a kezük közül.