Rugóterhelésû biztonsági szelep minden ma kapható bojlernek része. Ha túlmelegítjük a vizet megnõ a nyomás és a gyárilag beállított nyomásérték után a szelep kiengedi a felesleget, mindenféle külsõ energiaforrás nélkül, ergo a bojler nem robban fel. Ha ilyen nincs akkor azt nem lehet beszerelni tágulási tartály nélkül, ami szintén biztonsági, segédenergia nélküli elem. A bojleres veszély vicc. Természetesen felrobbanhat ha minden elromlik a bojlerben ami elromolhat, de ennek kicsi az esélye.
Kazánt ma már nagyon nehéz felrobbantani, ha azt szakszerûen kötötték, tervezték be. Az újabb kazánoknak saját vezérlés, hõkioldó, tágulási tartály és lefúvató biztonsági szelepe van, plusz további biztonsági elemet szokás a rendszerbe tenni. További lefúvató szelep és tág.tartály a hidraulikus váltóhoz, ha van. Vagy pl. termikus szelep a szilárd tüzelésû kazánokhoz, ha tüzelsz vele és elmegy az áram, nem viszi ki a szivattyú a kazánból a meleg vizet akkor a szelep nyit és hideg vízzel keveri a kazánban lévõ vizet, tehát nem robban fel a kazán. Ez is segédenergia nélküli.
Autók hagyományos fék nélkül? omg hol? Kézifék minden autóban van, ami mechanikus, te húzod be kézzel, vagy max. egy villanymotor az újakban, de az csak parasztvakítás. A fék megy aksi nélkül is, max a pedálost fel tudod "fújni" így megkeményedik a szervó miatt, ha nincs rajta a gyújás.