A cikk ipari bojlerekrol beszel, ezek gozt fejlesztenek a futeshez, new york-ban ugyanis meg mindig gozfutes van (primer koron, a szekunder viz vagy levego). Van rajtuk biztonsagi szelep, de ha az kiold, akkor uzemkeptelenne valnak. Ez nem robbantja fel, de megrongalja a megtamadott kazanokat. Sajnos a liftek is ilyenek, a tulszaladas szenzor leoldasa eseten kezzel kell visszatekerni oket a kovetkezo szintig, ilyen itthon is elofordul. Ha a lift nagysebessegu (felhokarcolokba valo), akkor valoszinuleg meg is rongalodik a veszfekezes soran.
A rendes mechanikus fek nelkuli autok a digitalis fek visszacsatolasosak, es csak a legujabbakra jellemzo ez a tudas (a 2000 utan gyartottakra). Arrol nem beszelve, hogy pl. egy nagyteljesitmenyu villanymotorral szemben meg mechanikus kor eseten sincs semmi eselye egy szervo nelkul probalkozo embernek. Viszont ilyen elektronikus fekrendszert kaptak az uj alstom metrok is. Az egyetlen amit sikerult utolag belejuk balhezni, az az hogy ha az elektromos fekvezetek aram nelkul marad akkor ne a szamitogep hanem egy szolenoid-os szelep huzza be a legfeket a kocsikon, ami a teljes fekhatas 50%-at kepes nyujtani. (a masik a motorfek, ami betap nelkul nem sokat er, mivel a fekellenallas mezoket kisporoltak a jarmuvekbol)
(felhivam a figyelmet, hogy ezeken a kocsikon tobbnyire kezifek sincs, ha park-ba teszi az ember a kormanyon a valtokart, akkor huz be es nyitja a kozponti zarat, amiken van azokon is csak egy kis pedalos kapcsolo a bal sarokban, ami a can buszon log)
A new york-i futesi rendszer blokkvazlatat nem fogom ide berakni, mert az tenyleg gaz lenne ha valaki jatszana vele, de sajnos elerheto a neten.