Ahogy az uj alstom metrokbol kihagytak a suritett levegos atmeno fekvezeteket, ugy a modern liftekben es bojlerekben sincs mar mechanikus vedelem. Egyszeruen szoftveres vezerles van bennuk, szoftveres limiterrel. Ahogy az uj alstom metro is fekezhetetlenne valik ha elmegy az aram (azaz csak az elso ikerkocsi fekje marad csak mukodokepes), ugy a modern bojlerek jo resze is csak addig biztonsagos amig jol mukodik a szamitogep. A tulnyomasszelepek es a mechanikus gyorsulasmerok annyival dragitjak a rendszereket, hogy a gyartok ujabban mindenhol felmentest kapnak a hasznalatuk alol. Arrol nem beszelve, hogy kart okozni ugy is lehet, ha azon rendszereket tulterheljuk, amikben meg megtalalhatoak ezek a biztonsagi funkciok, mert ha egy varosban minden liften leold a gyorsulasszenzor es minden bojleren kiold a tulnyomasszelep, akkor az eleg nagy kaoszt eredemenyez. Az iraniak is elegge megjartak a centrifugakkal es azokban igy ugyanaz a nyugati vezerles volt.