Egy mai modern belõ égésû motor tudtommal 33-40% hatásfok...
Elektromos autót hagyjuk, annak legjobb esetben is 25-30% hatásfok. Miért?
Az erõmûpark átlag kábé 35% hatásfok Magyarországon (gázpöfögik 50-60%, atom 33%, szén 30%. Mire hozzád elér az áram, pont annyit kapsz meg, mintha helyben a dízel termelné a konnektorba. Na most ezt az áramot beletöltöd az autóba, és mire eléri a kereket azért 5% el-el vész hiába nem olyan energiaigényes a hajtáslánc, mint a dízel/benzin kombónál, ott akár 10% is lehet a veszteség.
1ébként kéne már állni a környezetvédelmi emissziós fasságokkal:
2011-es évjáratú nem nevezem meg traktor, normál üzemi körülmények között 12-16liter/óra, a legkorszerûbb motor, ezt szajkózzák.
Hót régi ócskavas ruszki traktor ha ütöd-vágod is ennek csak a fele... 6-8liter/óra.
Azonos kategória, szinte azonos teljesítmény csak újabb és más a gyár... EU termék. Na, ilyenkor mi van?
"Soha nem értettem, hogy az idõsebb korosztályok miért döbbennek meg a mai fiatalság húgyagyúságán... Ti neveltetek minket ilyenné" NAGYON-NAGYON igaz, és pont. Aki mást mond az hazudik.